hoe sluit ik mijn mixer aan

Zinkopeters

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Ik heb een Boss BR600 opname recorder, een Roland G800 keyboard en een Behringer 1202 mixer.
Af en toe neem ik zelf iets op en soms met met mijn dochter (zang)

Ik zit alleen ff te kloo*en hoe ik de mixer nou goed aansluit.

Als mijn dochter een zangtrack moet inzingen sluit ik een microfoon aan op de Boss BR600. De ingang daarvan staat dan op microfoon.

Op mijn Behringer 1202 heb ik dan ook een microfoon aangesloten (en het keyboard)
De headphone uitgang loopt via een verdeelkastje met daarop 2 microfoons.

Ik wil alleen het signaal van de microfoon op de Boss BR600 daarop opnemen, maar wil wel dat mijn dochter mij en het keyboard kan horen.

Op de Behringer 1202 zit een CD/TAPE in en out (tulp) en een CD/TAPE to control en CD/TAPE to mix schakelaar.

Daarnaast wil ik ook het keyboard kunnen opnemen op de Boss BR600 via de line in van dat apparaat.

Op welke manier sluit ik nu e.e.a. aan:

main out van de Boss BR600 op een "gewone" ingang van de mixer, of op de CD/TAPE in?

line in van de Bss BR600 op de CD/TAPE out, of op de Main Out of de Control Room out.

En dan nog, waar sluit ik de boxen op aan? Main out of Control Room out?

Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken, ik heb al e.e.a geprobeerd, maar moet toch nog steeds ompluggen volgens mij.

keyboard, jou microfoon worden aangesloten op het mengpaneel.
jou dochters microfoon gaat samen met de Main out naar de boss br600.

De monitoring(koptelefoon) voor je dochter is gewoon de headphone uitgang op je mengpaneel.

de uitgang van de boss br600 gaan naar de speakers.

Sluit alles aan op de Behringer 1202 mixer aan , gebruik de Main out, of
Tape out voor naar de Boss BR600 en gebruik de Crtl Room uit
voor het aansluiten van je monitors.
voor het afluisteren sluit de de Boss BR600 outs aan op de Tape in of
je gebruikt daar de Line in voor :)

Ik heb het nu zo aangesloten:

line out recorder -> tape in mengpaneel
main out mengpaneel -> line in recorder
hoofdtelefoons beide op mengpaneel

microfoon ingang gekozen op de recorder

als ik nu een zangpartij opneem met de recorder (micro op de recorder)
kan ik mijn dochter toch via de hoofdtelefoon toespreken en wat op het keyboard voorspelen
knopje cd/tape to mix is ingedrukt om e.e.a. terug te kunnen luisteren

line ingang gekozen op de recorder

knopje tape to control indrukken om terug te kunnen luisteren
als ik nu echter het knopje tape to mix indruk krijg ik een enorme storing (een loop?)

Ik neem aan dat dat niet anders kan??? (ter voorkoming van gehoorbeschadiging bij vergeten het knopje uit te drukken)

Ik heb het nu zo aangesloten:

line out recorder -> tape in mengpaneel
main out mengpaneel -> line in recorder
hoofdtelefoons beide op mengpaneel

microfoon ingang gekozen op de recorder

als ik nu een zangpartij opneem met de recorder (micro op de recorder)
kan ik mijn dochter toch via de hoofdtelefoon toespreken en wat op het keyboard voorspelen
knopje cd/tape to mix is ingedrukt om e.e.a. terug te kunnen luisteren

line ingang gekozen op de recorder

knopje tape to control indrukken om terug te kunnen luisteren
als ik nu echter het knopje tape to mix indruk krijg ik een enorme storing (een loop?)

Ik neem aan dat dat niet anders kan??? (ter voorkoming van gehoorbeschadiging bij vergeten het knopje uit te drukken)

Gebruik alleen de line ingang van je Boss BR600 aangezien de mic te gevoelig is daarvoor.]
ik weet echter niet of de Line ingang stereo of mono in ?
verder moet je kijken of de opname level niet te hoog is.

Voor afspelen naar je mixer

Gebruik anders een line ingangen van je mixer , hier heb je echter een verloop voor nodig
namelijk van tulp naar jack .
2x http://www.okaphone.nl/product/images/caa25.jpg

Ik kom er toch niet uit, en laat het er maar bij.

De (inpuls-aankoop) Behringer 1202 gaat in de verkoop of ruil.

Ik kom er toch niet uit, en laat het er maar bij.

De (inpuls-aankoop) Behringer 1202 gaat in de verkoop of ruil.

Ok jammer , soms loop je tegen problemen aan waar je koppijn van krijgt :) maar uiteindelijk is
er toch een oplossing voor.
Er zijn heel wat setups mogelijk en het beste is om iets te zoeken wat
bij je past , de 1 doet alles via de computer de ander gebruikt er hardware bij en nog een
ander wil alleen maar hardware :)

Er is heel wat spul op de markt dus ik denk dat je er wel uitkomt
met de tijd .

succes

Zo ingewikkeld is dat toch niet

Microfoon op XLR of line (mono in elk geval)
G800 op stereo kanaal of 2 monokanalen

En dan de out van de Behringer naar de inn van de recorder.

Ik weet niet of die Behriner direct out heeft op elk kanaal en of die Boss meersporig is, want dan sluit je natuurlijk de direct out van een kanaal aan op een spoor van de boss. Zo heb je dan een meersporen opnamen die je later gewoon kunt afmixen.

Nadeel van de eerste methode is dat je na afloop niets meer kunt wijzigen aan de balans enzo.

Maar dit is echt heel eenvoudig en ik zou niet de zaak gaan opdoeken.

En zoals anderen al opmerken. Voor bijna alles is een oplossing in dit werk.

Paul

Dank allen voor de reactie. Mijn bedoeling was om op mijn opname recorder met een microfoon op te nemen (mijn dochter zingt dan) en ik kan dan aanwijzingen geven via een andere microfoon en of keyboard, zonder dat dat opgenomen word.

In principe ging dat ook wel, maar ik moet dan steeds een knopje indrukken (cd/tape to ctrl of cd/tape to mix) en als je het verkeerd indrukt onstaat er een loop (signaal van opname recorder -> mixer -> opnamer recorder) waardoor er een hele luide piep op je oren komt.
Daarnaast zijn de geluidsniveau's steeds anders.

Eigenlijk doe ik dat opnemen met mijn dochter maar heel weinig en neem wel zelf veel op.

Ik heb het hele gebeuren nu op een koptelefoon versterker aangesloten.
Keyboard op de line-in van de recorder. Line out van de recorder op de IN van de hoofdtelefoon versterker. Op de 4 uitgangen van de hoofdtelefoonversteker heb ik dan 2 hoofdtelefoons en een paar boxen aangesloten die ik onafhankelijk van elkaar kan regelen.

De Behringer gaat toch weg, ik kan hem ruilen tegen een 49-midi-keyboard die ik dan in de vakantie en naar muziekvrienden mee kan nemen samen met een Roland RA-50 module en de Boss recorder (lekker handzaam)

Alleen jammer dat ik ook net allerlei goede verbindings-snoeren heb gekocht.

Back