Berlijnse School -

sales_b

Stamgast
Een stukje Berlijnse School

Graag wat commentaar. Er zijn hier genoeg 'ouwe' rotten uit dit vak.

Attachments

• The_Zeigarnik_effect_1.mp3
    8 MB · Bekeken: 87
Het heeft wel de stijl maar de klanken zijn temodern voor echte berlijnse school.
Die werdt voornamelijk gemaakt tussen 1975 en 1990 en dat waren vaak analoge sounds met veel FX soundjes ertussen. Tis wel een lekker stuk muziek !!

Ik vind hem wel lekker klinken.
De stijl lijkt er zeker op , misschien dat de sequencers/arps wat droger moeten.
Maar aan de andere kant , Tangerine dream had begin jaren 80 ook al wat PPG waves in hun arsenaal, dus dat snerpende digitale kan dus goed

Berlijnse School

Berlijnse School

OK. Bedankt voor de positieve comments.

Ron,

Je hebt gelijk. De basistracks waren een stuk 'echter'.
Met alles er rond te beginnen breien van melodietjes is dat gevoel wat weggevallen.

Een fotootje van de werkpaardjes waar dit allemaal uitkomt....

Attachments

• studio.jpg
    studio.jpg
    70,9 KB · Bekeken: 86
Inderdaad mooie set up, lijkt me lekker muziek maken!

Hoor ik daar nu een radias presetten in het begin of ben ik gewoon in de war? Anyway, klinkt lekker!

Hoor ik daar nu een radias presetten in het begin of ben ik gewoon in de war? Anyway, klinkt lekker!
Maakt dat nou uit???
Een vette track = een vette track
of je nou presets gebruikt of niet
het zijn Pre Sets omdat iemand de klepel zag hangen maar meer ook niet...
:D
Ik vind het erg mooi im jedes geval!

Originele nummers uit de Berlijnse school duurden 20 tot 30 minuten, overeenkomend met de tijdsduur van een kant van een vinyl langspeelplaat. De identificatie van het genre met lange stukken was zo strikt dat het genre leek te verdwijnen in het begin van de jaren tachtig met het ontstaan van kortere stukken.

Totale tijdsduur van die van jou is 17:27 min. Geen Berlijnse school-stijl dus, sorry. :D

Mooie track, alleen jammer dat je 't in beroerde kwaliteit hebt moeten plaatsen ivm de grootte v/d bijlage. Zou 'm graag eens in minimaal 320kbps willen horen.. :)

Misschien moet je het tekort aan analoge polyfonie niet opvangen met digitale klanken die er een beetje voor door moeten gaan maar juist óf heel erg karakteristiek digitale klanken gebruiken óf je track laagje voor laagje opbouwen waarbij de eerste laag al helemaal vast ligt terwijl je weer helemaal vrij bent om te doen wat je wilt in de volgende laag.

Heb het idee dat sommige composities uit die tijd juist het resultaat zijn de laag voor laag techniek.

Het heeft wel de stijl maar de klanken zijn temodern voor echte berlijnse school.
Die werdt voornamelijk gemaakt tussen 1975 en 1990 en dat waren vaak analoge sounds met veel FX soundjes ertussen. Tis wel een lekker stuk muziek !!

Zeker wel wat voor jou zou ik zeggen :)

is de juiste mix van klanken niet het belangrijkste? Maar vaste Berlijnse school ingredienten zijn toch wel Moog, Mellotron, prepared organ en effecten.

Goed stukje muziek.

Altijd terug dat gezever over analoge of digitale klanken.
We kunnen toch moeilijk aan iedereen een cassette of LP gaan sturen niet ?
Al wat hier ooit gepost werd en wordt is en blijft digitaal gegenereerd geluid, dus...

Ik zeg niet dat een klank analoog móet zijn, maar ik vind wel dat je niet de ene synth met de andere na moet gaan doen. Oude digitale bakken vind ik juist prachtig, maar dan ook juist om dat digitale er uit te laten komen.

Dank u voor de comments...

Enkele bemerkingen van mijn kant

Inderdaad , één van de presets van Radias.

Nu wat de gehele discussie over analoog of digitaal gaat, ik kies meestal een klank
die ik er bij passend vind. Is dat niet de essentie ?
Het is inderdaad jammer dat ik zoveel compressie op de track heb moeten plaatsen.
mp3 op 64K is maar een flauw afkooksel van de origineel...

En wat betreft de lege (en volle) flessen : die liggen achter mijn camerastandpunt
Ik ben een belg !

Weet er trouwens iemand van jullie wat het 'Zeigarnik effect ' is ?

Back