Ik zoek een Rack mount mixer

tessitok

Ingeburgerd
Hi,

Ben dringend op zoek naar een rack mount mixer om hardware synths te mixen.
De volgende hadden mijn interesse:

ALESIS MULTIMIX 12R
ROLLS RM219
TASCAM LM-8ST

Nadeel van Alesis is het ontbreken van verschillende stereokanalen, maar is wel de goedkoopste.

Ik verkies rack mount, omdat ik hem veel live wil gebruiken, handiger om mee te nemen dus.

Heeft iemand hier ervaring met deze mixers? Misschien een beter idee?

Thanks.

wat dacht je van een nette tafel, in een custom-made flightcase? dan heb je meer mogelijkheden, zoals je zelf al laat zien,zijn rackmount mixers erg beperkt.

je vergeet de behringer RX1202FX, wat bedoel je met stereo? 2 mono kanalen is ook stereo.

bovendien zijn er nog de 1HE rackmixers

hoeveel synths heb je, moeten er effecten in zitten? eq's? hoeveel uitgangen?

Twee mono's zijn inderdaad ook stereo, maar niet handig als je in een live situatie even moet bijsleutelen aan je volume voor 1 bepaalde synth. Je moet dan meteen twee schuivers (of knoppen) bijregelen.
Ik zou minstens 3 stereokanalen willen. Liefst geen effecten en EQ is niet echt nodig, maar kan handig zijn.

Behringer wordt hier genoemd. Heb er zelf geen ervaring mee maar heb al veel negatieve commentaar van gehoord. Ik zeg het, van horen zeggen he.

De roland ken ik niet. Ga ik effe opzoeken.

De roland m-480 is mij toch iets te groot om mee rond te zeulen.

Ik zou echt iets in rack formaat willen, die kan ik dan inbouwen in mijn rackcase.

Dus:
- Minstens 4 stereokanalen (8 mono kan ook, maar liever niet)
- Effecten niet nodig (Doe alles wel met de synths)
- EQ kan handig zijn
- AUX out met afzonderlijke regeling (voor monitors)

Ik heb een Ecler Sam 321 te koop.
Volgens mij is dat precies wat je zoekt.
19", 1HE, 3 stereokanalen, geen poespas, gebalanceerd out.
Mag weg voor 135,-

Edit: o sorry, later had je het over 4x stereo. Nou ja.. kijk maar ff.

die ken ik ja, Speck is denk ik erg mooi ook leuke prijs, maar dit zijn allemaal mixertjes van 1 HE volgens mij, terwijl de M480 toch wat meer een echte mixer is maar he er is altijd beter toch :mega:

Excuses, ik zat met iets portabels in m'n hoofd, ben zelf namelijk ook op zoek.

Back