Met de nieuwe JJOSXL OS voor de MPC1000/2500 kan je met midiCC's bij verschillende parameters waaronder de mixer. midi fader bakken kosten weinig, maar hebben tegenwoordig bijna nooit "echte" midi-poorten meer. Daarom wil ik zelf een compacte midi-fader controller bouwen met een ATmega chip die in Arduino bords wordt gebruikt. Ik pruts al een paar jaar sporadisch met Arduinos en dit was een kans om in de multiplexer chips te duiken waarmee je op 1 analoge input meerdere inputs kwijt kan. Dit omdat de kleinere(gedkopere) ATmega chips maar 6 analoge inputs hebben.
Tot dusfer deksel gedremeld, faders erin en de eerste succesvolle test met een multiplexer. Momenteel werk ik op een Arduino mega die in principe genoeg inputs heeft, maar straks moet dat een standaard Arduino of beter nog ATmega op perfbord gaan worden.
Uiteindelijke code gaat interessant worden want ik moet de 4051 input waarden opslaan in een geheugen, vervolgens inputs scannen/vergelijken en in het geval van een noemenswaardige verandering naar midiCC vertalen.
Tot dusfer deksel gedremeld, faders erin en de eerste succesvolle test met een multiplexer. Momenteel werk ik op een Arduino mega die in principe genoeg inputs heeft, maar straks moet dat een standaard Arduino of beter nog ATmega op perfbord gaan worden.
Uiteindelijke code gaat interessant worden want ik moet de 4051 input waarden opslaan in een geheugen, vervolgens inputs scannen/vergelijken en in het geval van een noemenswaardige verandering naar midiCC vertalen.
De chips in de Arduino mega borden hebben meerdere RX/TX lijnen maar dan zit je wel aan de SMD.