Poeh... moeilijk hoor!
Poeh... moeilijk hoor!
Ik wil me er niet te makkelijk vanaf maken gezien het feit dat alle deelnemers er de nodige tijd in hebben gestoken. Dus wilde ik even in het kort mijn bevindingen per track geven.
1) Lekker monotoon maar wel ook wat te simpel. Subtiele filtering en lekkere zuigende hat.
2) Zeker origineel! Gaat (rond 02.50) mooi op tijd over de andere boeg om niet saai te worden.
Genomineerd!
3) Heerlijk clubbie. Lekker swingend. Verandering komt wat te laat en lijkt er meer op alsof er een andere plaat ingemixed wordt.
4) Synthesizer Greatest! Boeiend! Afwisselend! Niet mijn dagelijkse kostje maar zeker lekker.
Genomineerd!
5) Back to da old-school! Lekker 'simpel', dansbaar en vrolijk. De beats lopen hier en daar niet gelijk (bv. 00.45 - 00.59). Tijdslimiet overschreden terwijl de track makkelijk korter kan.
6) Lekker heldere track. It takes you on a journey... of is het een trip

Stem-sample komt er mooi in uit.
7) WHAA!! Deep shit! LEKKERRR!! Wanneer is Dance Valley ook alweer?!
Genomineerd!

Pick up your game-pads and figth (vanaf 01.29)! Vreemd effect (rommelig) op de hi-hats. Vrolijk.
9) Beat Street the king of the beat vs old-school house! Komt wat gedateerd over maar zeker ook lekker. Enjoy and listen.
10) OK dan!! Weer zo eentje waarvan mijn voeten gaan jeuken. Hier en daar leuke verrassing.
Genomineerd!
11) Grappig origineel. Meer 'behangmuziek' (zeker niet negatief bedoeld) voor een multimedia presentatie.
12) Lekker agressief. Mist alleen detail door de totale oversturing.
13) Ook hier een lekkere luister-track voor Synthesizer Greatest. Zeker het zwaartepunt op 01.40 komt lekker binnenzetten, met dank aan de helderheid van de rest van de mix!
Genomineerd!
14) OH JA!! Daar gaan m'n voeten weer! Vette lead is alleen erg aanwezig waardoor hij gedurende de track wat gaat vervelen... in 'luisterstand' wel te verstaan.
Ik vond het geen eenheidsworst, zeker gezien het feit dat er met dezelfde ingrediënten gewerkt is, alleen met andere specerijen en natuurlijk... andere koks.
Mijn favoriete genre is dance: house/trance/techno. Dance-muziek maken is bij mij (persoonlijk dus) niet alleen maar mooie klanken kunnen maken, of schitterende eindmixen kunnen maken, of alles over bits-bytes-bloobs weten, of de volledige muziektheorie erin gestopt hebben... het moet mij vooral kunnen laten dansen, al op mijn stoel. Ik moet er zin van krijgen om te gaan stappen, swingen, bewegen.
Nummer 7 ging lekker deep... nummer 14 begon lekker... maar mijn stem gaat uit naar track nummer:
10!
MAAR VOOR ALLE DEELNEMERS: PETJE AF!