Stemronde Synthforum Sample Contest

Stemronde Synthforum Sample Contest

• Track 1

Stemmen: 1 1,5%
  • Track 2

Stemmen: 12 18,5%
  • Track 3

Stemmen: 2 3,1%
  • Track 4

Stemmen: 8 12,3%
  • Track 5

Stemmen: 0 0,0%
  • Track 6

Stemmen: 5 7,7%
  • Track 7

Stemmen: 2 3,1%
  • Track 8

Stemmen: 0 0,0%
  • Track 9

Stemmen: 1 1,5%
  • Track 10

Stemmen: 4 6,2%
  • Track 11

Stemmen: 11 16,9%
  • Track 12

Stemmen: 6 9,2%
  • Track 13

Stemmen: 9 13,8%
  • Track 14

Stemmen: 4 6,2%

• Totaal aantal stemmers
    65
  • Enquete gesloten .
Track 11 gewoon klasse. Degene die dit maakte moet meteen zen cd demo opsturen naar reflex / mike dred / aphex / squarepusher en co.

Melody Rules. Ik heb het niet zo op die filter-truukjes en dat typische techno-gehakketak.

Ik zag dat iemand dit "behangmuziek" noemde. Dan wil ik best elke dag behangen. ! Ik verander van job. Ik wordt behanger. Snel naar het interimkantoor...

Origineel geplaatst door rdewaele
Track 11 gewoon klasse. Degene die dit maakte moet meteen zen cd demo opsturen naar reflex / mike dred / aphex / squarepusher en co.

Melody Rules. Ik heb het niet zo op die filter-truukjes en dat typische techno-gehakketak.

Ik zag dat iemand dit "behangmuziek" noemde. Dan wil ik best elke dag behangen. ! Ik verander van job. Ik wordt behanger. Snel naar het interimkantoor...

...tja, pentatonieken zijn nu eenmaal gedoemd om te werken.
Wat mij dikwijls verbaast op SF is dat ze zo wijnig gebruikt worden, terwijl ze nog steed erg simpel te hanteren zijn.

anyway, succes met je nieuwe job

grz jzz

een algeheel sorry!

een algeheel sorry!

iedereen het spijt mij ! ik heb nog eens goed geluisterd met een fris gehoor:
het valt toch wel mee, sommige tracks zal ik niet in mijn huiskamer opzetten om eens even mooi naar te luisteren, andere tracks wel.
waarschijnlijk komt het door het tijdstip en de snelheid waarop ik vorige keer heb geluisterd.
Ik denk dat je (ik dus ook) in het algemeen moet uitkijken met oordelen over andermans muziek omdat je heel snel op mensen hun tenen gaat staan, sorry voor de mensen waar ik dat gedaan heb!

ik was zowieso al van plan om ook een track te maken of ie nou te laat is of niet, zodat jullie kunnen horen wat ik mooi vind en waar ik wel naar luister in mijn huiskamer

groetjes

Re: een algeheel sorry!

Re: een algeheel sorry!

Origineel geplaatst door korgkonijn
iedereen het spijt mij ! ik heb nog eens goed geluisterd met een fris gehoor:

:okdan:

@Jazzman Had je een weintje op?

Re: Re: een algeheel sorry!

Re: Re: een algeheel sorry!

Origineel geplaatst door fuse
:okdan:

@Jazzman Had je een weintje op?

ghehe, nee toch ni.
...ik ben nog altijd van mening dat het algemeen niveau niet zo hoog ligt dan ik had verwacht.
maar ja... alle meningen zijn subjectief natuurlijk.
De uitschieters tonen zich dan ook oprecht in de poll.

grz jzz

hmm...

hmm...

Ik zal dan wel een vreemde eend in de bijt zijn... Op zich top dat zoveel mensen al die moeite nemen (de meesten zoals ik (te laat gezien ook) zijn afgehaakt). Maar het (het nivo van) de composities heb ik toch wel moeite mee, misschien komt het omdat ik eerste de lovende kritieken heb gelezen. Ik heb de tracks gedownload en een CDtje ervan gemaakt, in de auto lekker relaxed geluisterd... en wachten wachten wachten wanneer komt dan een beetje track waar "muziek" in zit...?

Muziek is in mijn ogen/oren NIET alleen drums! Niet alleen bliep bliep ratelderatel... Sommigen hebben een redelijk goeie opbouw gemaakt, maar een enkeling heeft echt de moeite genomen iets meer met een harmonische klank te doen.

Ik heb er lang over gedaan om dit zo te zeggen want het is toch een beetje lullig om zo te reageren. Maar zoals ik (hier) vaker merk, verreweg de meeste tracks hebben bijna geen melodie, is dat dan moeilijk, lelijk, vergeten??? Hoort dat nu eenmaal niet?

Ik vraag me af hoe anderen er over denken. Ik zou graag weten hoe het komt...

Om af te sluiten wil ik dan wel zeggen dat het vermoedlijk hoe dan ook erg veel werk is geweest om een inzending te maken, daar heb ik echt respect voor.

Re: hmm...

Origineel geplaatst door wesko

Muziek is in mijn ogen/oren NIET alleen drums! Niet alleen bliep bliep ratelderatel... Sommigen hebben een redelijk goeie opbouw gemaakt, maar een enkeling heeft echt de moeite genomen iets meer met een harmonische klank te doen.

Ik heb er lang over gedaan om dit zo te zeggen want het is toch een beetje lullig om zo te reageren. Maar zoals ik (hier) vaker merk, verreweg de meeste tracks hebben bijna geen melodie, is dat dan moeilijk, lelijk, vergeten??? Hoort dat nu eenmaal niet?

Tis inderdaad een opvatting van wat "muziek" is; Voor de een moet er een duidelijke harmonie aanwezig zijn, voor de ander is het gebrom van de koelkast opzich al een compositie.

Ik ben met je eens dat er veel inzendingen zijn die zich vooral op beats/ritme hebben gefocust, maar daar is naar mijn mening helemaal niets mis mee!!

Misschien moet er ook eens een "Melody-contest" voor harmonische composities op poten worden gezet. (krijg je weer anderen die de beats missen :D )

Lullig is jouw opmerking/mening niet hoor; tis gewoon een andere muzikale opvatting of verwachting.

Origineel geplaatst door wesko
verreweg de meeste tracks hebben bijna geen melodie, is dat dan moeilijk, lelijk, vergeten??? Hoort dat nu eenmaal niet?

Heb je de samples gehoord? Als ik hoor wat voor verschillende tracks daarmee zijn gemaakt, vind ik het reteknap. :)

Helaas kreeg ik die van mij niet op tijd af. Ik ben nu de tracks aan het beluisteren...

Moeilijk...

Moeilijk...

Ik heb alle nummers (meerdere) keren beluisterd en petje af hoor he!

Ik vond persoonlijk 4,6,10 en 13 het best. 8 is ook wel leuk.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor nummer 6. Een hele ontspannen plaat, mooie klanken. Zeer goed gebruik van de stemsample. Doet me denken aan Trance van halverwege de jaren 90 (Toen de supersaw nog niet was uitgevonden en het nog meer met gevoel/emotie te maken had).
En normal heb ik eigenlijk weinig met Trens. ;)

Re: Re: hmm...

Origineel geplaatst door OnAcid
Heb je de samples gehoord? Als ik hoor wat voor verschillende tracks daarmee zijn gemaakt, vind ik het reteknap. :)

idd, het lijkt wel of de kritische mensen vergeten waar het mee gemaakt is, nl. een beperkt aantal samples.
Het viel mij ook tegen om er iets van te maken en als dat dan een melodieloos beuknummer is, so be it.
Uit de reacties blijken hier ook mensen helemaal voor te gaan dus dan is op zich het doel al bereikt nl. mensen vermaken.
Dat je nooit iedereen enthousiast krijgt is natuurlijk een klare zaak.

Ronald.

Ik en een van de mensen die een track heeft ingestuurd. Ik heb dus ook flink met de samples gestoeid en ik kan me goed voorstellen dat men het lastig vind om andere geluiden dan alleen percussie te gebruiken.

Het lastige met de synth geluiden is vaak dat je niet weet welke toonhoogtes de samples zijn, en zeker als er een sample wordt gegeven van een akkoord, dan reikt mijn muzikaliteit vaak niet ver genoeg om daar mee om te gaan.

Wat ik wel jammer vind is als track uit alleen maar beats bestaat. De sample set bied namelijk genoeg mogelijkheden om mooie FX mee te maken.

Origineel geplaatst door OnAcid

Helaas kreeg ik die van mij niet op tijd af. Ik ben nu de tracks aan het beluisteren...

Ja hoor allemaal erg goed beluisterd, en ik kan er wel mooie sounds van bakken, je moet dan alleen wel de boel goed bewerken en dat kost ook weer tijd. Drum is gewoon makkelijker in te passen denk ik wel 's. Ook al is dat voor mij weer wat moeilijker, minder gedaan ook.

Weet je wat... we doen een ronde in een aparte thread er achteraan voor wijsneuzen zoals ik, dan kunnen die lekker op hun "plaat" gaan. Meer tijd, maak maar wat en de eeuwige eer is toch al aan de 1e ronde!

Als je de samples afspeelt en dr een c naast laat horen kun je de samples stemmen. Zo heb ik et een beetje gelijk getrokken.

Ik stem op track 11... erg goed gedaan.
wat ik leuk vond aan deze 'wedstrijd' was dat het een excuus was om verschillende manieren van werken uit te proberen, dus verschillende set-ups, hardware, programma's. En in die zin was het voor mij leerzaam te merken in welke situatie er het snelst een 'acceptabel' resultaat tot stand kwam. Mijn inzending is niet echt 'mijn ding', maar als ik 'mijn ding' doe, begin ik niet met samples die ik eerst helemaal moet omvormen tot iets wat bruikbaar is voor wat ik wil doen. Ik heb de samples dus bijna onbewerkt gebruikt. Programma's die ik gebruikt heb: Cool edit (altijd de eerste stap), soundforge, X-incarnation (kennen jullie dat?) Orion en ableton live, Tuareg (ook leuk) en een hoop plugins, VST en direct-X.
Uiteindelijk was er te weinig tijd om de track echt af te maken, maar ik vond het toch leuk klinken... gemaakt met Reality (en een dos-sequencer op een aparte PC)... Had problemen met 'capturen' terwijl de PC dit toch ruimschoots moest kunnen trekken... Zijn er nog mensen die Reality gebruiken? Vindt het toch een leuk programma...

nou na het weekend word dus bekend wie gewonnen heeft ..... 8o)

heb ze nog eens geluisterd, ik vind Track 4 nu duidelijk de beste
ben benieuwd van wie deze is

Eigenlijk is 62 stemmen van de heel veel aktieve leden best wel jammer. Nu kan niet iedereen een ASDL/Cable hebben maar degenen die dit wel hebben reageren dan ook niet altijd. Niet dat het moet of zo maar heb je geen mening of hoe zit dat?

Ik heb ook nog eens in de auto de hele CD geluisterd en er zaten toch wel grappige dingen tussen... ik ben nu toch positiever dan de eerste keer. Zo zie je maar weer. Muziek is passie. Of zo.

Back