Samples Jomox Xbase 888/999

bazziman

Ouwe rot
Ik ben sinds twee dagen de dolgelukkige bezitter van een Jomox888. Wat een kick, wat een krachtig geluid, heerlijk dat mijn MD nu een vriendje heef. Alleen de standaard samples.....:bekdicht:

Fijn dat je ze kan vervangen. Heb mooie sampletjes klaarliggen uit heel veel (oude) drumdoosjes....maarrrrrrr...wie weet hoe lang de samples mogen zij? Ik weet dat ze naar 8 bit worden geconverteerd, maar hoe lang - in samples mogen de verschillende samples precies zijn? (is dit per instrument verschillend trouwens). Ik vraag het omdat sommige samples een lange staart hebben en ik er zo veel mogelijk in wil proppen (desnoods door ze up te samplen) - in de handleiding kon ik niks vinden.

Ook lees ik nergens iets over de standaard tune van de samples - met elke samplerate worden de samples op welke pitch afgespeeld (tune 50 = 44.1 Khz?)

Wie oh wie weet er meer?

Niemand? Volgens iemand op Youtube (van Jomox zelf nog geen reactie) krijg ik de volgende getallen...

44.1kHz @ 8bit (Mono)

ClosedHiHat / RIMSHOT: 8.192 samples ~ 250 ms.
CLAP: 24.576 samples ~ 750 ms.
OpenHiHat / CRASH / RIDE: 32.768 ~ 1 sec .

Wat overigens niet helemaal klopt (of de lengte klopt niet of de sample-rate klopt niet)

Iemand anders deed deze suggestie:

Closed HiHat & Rimshot: 182ms @ 44.1 kHz
Open HiHat & Clap: 557ms @ 44.1 kHz
Ride & Crash: 742ms @ 44.1 kHz
But I heard that OpenHiHat has more sample-lenght than CLAP, maybe as RIDE/CRASH section.

Wie o wie weet er meer?

Back