Korg Poly-61(M)

Status
Please reply by conversation.

ano040425

Gedeactiveerd account
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Korg Poly-61, met midi in/out.
Weet iemand er nog een? :)

Ik vraag me daarnaast af of er midi-kits zijn die de P-61 van midi in en out voorzien, kon ze op het eerste gezicht niet vinden..

Ik heb eigenlijk nog nooit een midiversie te koop gezien.
Kun je beter voor een poly-800 of dw6000 of dw8000 gaan. Liggen beetje in het verlengde qua klank.
Met name de dw8000 vind ik een ondergewaardeerde bak.

Poly-800 heeft maar 1 VCF, dat zoek ik niet, en de DW's hebben sampled waveforms.. op zich niet zo'n probleem, maar ik lees op VSE dat ze daarom wat moeite met pads en distortion hebben. En laat ik nu juist graag pads door distortion jagen.

Midikits voor de p61 zijn wel beschikbaar toch?

zover ik weet zijn dit de enige kits voor de Poly-61

De Poly 61M bestaad wel degelijk!! Je ziet ze maar weinig maar is een orginele Korg machine.

ja dat weet ik dat de Poly-61M bestaat, maar ik duidde meer op de kit voor de Poly-61 dat daar geen anderen voor zijn.

De Poly-61M is zeer weinig te vinden

Midi out gaat dus erg lastig, zo niet onmogelijk worden... Jammer, de synth lijkt me erg tof, maar het is echt een vereiste.
Als ik een keer geld heb, en verder geen synth met midi nodig heb, komt ie er :)

Ik heb eigenlijk nog nooit een midiversie te koop gezien.
Kun je beter voor een poly-800 of dw6000 of dw8000 gaan. Liggen beetje in het verlengde qua klank.
Met name de dw8000 vind ik een ondergewaardeerde bak.

Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft? Hoe verhouden ze zich tot de poly 61?

dw8000 is wel een erg vette bak ja. Ooit even mee mogen spelen bij een kennis.
Maar ja, hybride ding he... maar erg erg vet!

Ergo: ik heb er niks zinnigs over te melden :D

kan je beter voor een poly six gaan, maar daar moet dan ook midi in/op nutuulk...
maar het gaat jou er nutuulk om dat de P-61 nog redelijk te behapstukken valt qua prijs?
opzich vind ik de P-61 wel weer interessanter dan bijv een poly-800...

Ach ja, prijs.. onder de 300 zou prettig zijn, vooral omdat dat de maximale verkoopwaarde is (in mijn ogen) van de X50 die ik nu aanbiedt.

Het enige wat ik in feite zoek voor die prijs, is polyfoon analoog. Het liefst zo goedkoop mogelijk inderdaad, want ik heb wat effectpedaaltjes qua aankoop in gedachten die dan wel weer verrekte duur zijn :), en die gaan er ook komen.

Een alternatief is altijd welkom, een polysix trekt mij dan weer niet zo, vooral omdat je voor die prijs volgens mij betere sounds kan krijgen, voor minder geld zelfs. Realtime controle is leuk, maar sound, daar draait het voor mij om, en een polysix lijkt mij wat dat betreft te beperkt. Hoe leuk knopjes ook zijn :)

Die DW 6000/8000 heeft niemand daar een mening over? En dan met name: hoe is het digitale hoorbaar, en wat zijn verschillen t.o.v. de poly 61

Maar ja, hybride ding he... maar erg erg vet!
het ene sluit het andere weer uit; het maakt dus niet uit dat ie hybride is...
als het filter maar analoog is (of desnoods digitaal maar dan wel van een aanzienlijk hogere rate dan de oscs)
Midi out gaat dus erg lastig
da's ook compleet niet belangrijk; wie gaat er nu midi inspelen met een P-61 keyboard? :P

waarom doe je dan geen midi-keyboard en die naar de blofeld en Poly-61 met midi-kit?

Zou ik ook doen.. het toetsenbord van de poly-61 is nou niet echt bepaald betrouwbaar.. Midi in is all you need..

Status
Please reply by conversation.
Back