Barefoot Micromain27

PMC met bryston's ?

Zat ik ook aan te denken alleen dan wat amp betreft misschien eens kijken naar Hypex. Ben ik superblij mee!
Gewoon heel neutraal, goed klinkende versterker en ze worden niet voor niks veel gebruikt in masteringstudio's tegenwoordig. Ik gebruik de UCD400's om B&W N802's mee aan te sturen.

daar ben ik nu naar aan het kijken samen met Quested (en zo langzaam kruipt het budget omhoog)

Ik heb Rotel monoblokken aan m'n PMC's hangen. Die had ik nog uit m'n high end audio tijd. Maar sinds de kids er zijn had ik ze uit veiligheid overwegingen op geborgen. Liever geen limonade enzo daarin.

Maar Quested is ook erg fijn. Barefoot wellicht wat overkill Raphie ?

K&H
tjah...

raph
ik zou gewoon voor die barefoots gaan :D

tjah ?!

sowieso, barefoot is voor mastering buiten de B&W of Lipinksi denk ik wel een betere optie wat budget betreft. K&H zit onder dat budget maar vind ze erg fijn klinken, iig heel eerlijk.

ben er nog niet uit, ruimte is volledig behandeld (zwevende vloer, trapping & difussie) dus highend kan mag en heeft nut, ik heb zelf B&W 803 in de huiskamer maar vind die redelijk laid back om op de masteren

ben er nog niet uit, ruimte is volledig behandeld (zwevende vloer, trapping & difussie) dus highend kan mag en heeft nut, ik heb zelf B&W 803 in de huiskamer maar vind die redelijk laid back om op de masteren

Denk ook dat de 802 ook echt de enige optie is wat B&W betreft hehe

Ja 802,'s waren net to groot in de huiskamer, vond m 'n vriendin niet ok :D

K+H o300 + o810 all the way, baby! :D

Eh... oh nee... Neumann was 't. Sorry!

Ik heb zelf ook gepolst naar de Barefoots, maar het was onmogelijk om ze op test te krijgen in mijn eigen ruimte.
Daarna Event Opal getest, uiteindelijk gegaan voor PMC TB2S-A mk ii (met twee PMC DS-001 amps).

PMCs zijn ook laidback (dus misschien ook niet je ding) maar vertalen subliem.
That is, eens je weet hoe het moet klinken op die monitors. Ik leer ze elke dag beter kennen.
Ze hebben ook voldoende sublaag om te beslissen of een mix daar te dense klinkt.

Het is even wennen als je monitors gewend bent die de mix lekker overweldigend rond je oren blazen (zoals de Opals), de PMCs geven een objectiever gevoel door de mix rustig voor je uit te spreiden.

Ik heb ook PMC TB2s maar dan aangestuurd door 2 Rotel Klasse A mono eindtrappen. Ik heb zelden zulke fijne monitors gehoord. Persoonlijk vind ik ze niet laid back... integendeel zelfs. Wellicht heeft het met de eindtrappen te maken.

Ik heb ook PMC TB2s maar dan aangestuurd door 2 Rotel Klasse A mono eindtrappen. Ik heb zelden zulke fijne monitors gehoord. Persoonlijk vind ik ze niet laid back... integendeel zelfs. Wellicht heeft het met de eindtrappen te maken.

Misschien hebben we gewoon een andere definitie van het woord 'laidback' ;).

Barefoot is out of my league, ga nu de Quested S8R proberen, mocht dat niet lukken dan de Quested V3110's

Barefoot is out of my league, ga nu de Quested S8R proberen, mocht dat niet lukken dan de Quested V3110's

Raphie, Probeer Klein hummel Q410 ook eens, schijnt heel goed te zijn op gearslutz. ze zeggen dat de beste monitor is tussen genelec, Dynaudio,Adam daarna krijg je ATC en al die dure Monitors, die zijn niet betaalbaar:)

onderschat Klein Hummel niet, Q410 heeft 2x 10inch woofers !! Prijs 3400,- per stuk

Je bedoelt de O 410? Dan zou ik eerder voor de O 300 gaan :).
Uit diverse posts op fora (en reviews op internet) haal ik dat de grotere reeks van K+H harder kan ten koste van detail in het laag (O 300 sealed cabinet, O 410 ported). Qua frequentieuitbreiding verlies je niet zoveel.

Als je dan toch voor een mastering grade monitors gaat, wil je toch nog even je oren sparen gok ik (samen met je portemonnee) ?

Back