Wat is je lievelings synth geluid?

Origineel geplaatst door too much
Echt waar ja? klinkt goed. Is daar nog makkelijk aan te komen? Hoe heet ie?

Even kijken.... Journey with the Whales... maar het begint met walvisgeluiden, maar daarna gaat het over naar van die new age muziek. Nu ik me zo bedenk, zitten er geloof ik alleen maar bultrug walvis geluiden op.... maar ik heb op internet genoeg cd's gezien met walvis geluiden. Probeer Amazon.com eens. :)

Ms2000> even wat random knoppen aanraken, dan de modulatieeffecten opengooien en dan komt het magische effect: Delay feedback vol open en dan met de delay-time spelen.. dat klinkt toch ÜBER!!

whoooooshghhh ... booosh biim biiiim biiim briiim breem breew brewwww brew tik tik tik. ... 8>

(gaat trouwens ook met virus-B alleen moet ik dan door een menuutje heen voor de twee delay-params)

Tot mijn favoriete synth sounds horen toch wel de sounds die van die mooie "dromerige" sferen creeeren.

Zoals deze van sasha, magnetic north.

Attachments

• sasha.mp3
    512,7 KB · Bekeken: 74
*kick*
Elk geluid van de Juno-60 is vet.. en vooral de Bassen/Pads.

Kawai 100F instellen met een weird geluid, om daarna de MF-101, MF-102 en cp-251 door de memorryman dlx en op het direct out een retroverb en PT-909 te zetten. Dan hoef je geen toetsen meer aan te raken om een soundscape te krijgen.

Te veel om op te noemen, de ene keer eoa weird waldorf pulse geluid, dan weer 303, een mooie jd800 pad of een mooie minimoog lead.

hmm moeilijk wel,
maar ik denk dat ik de "uniekste" soundscape sounds toch wel uit mn Emu Morpheus haal..

PPG wave 2 van die lange metalen soundeffects a la Tangerine Dream.
Combinatie-patch van Fairlight Blowbottle met Panflute.

Ik hou wel van Jarre-pads, en op de Nord Lead Anniversary (2X) zit een Performance (gelayerde geluiden) van een stromend beekje, een kwetterend vogeltje, enzo, geniaal. En ik vin ook hele dikke analoge bassen of leads mooi, eigenlijk alles wat een beetje stevig dik is.

mijn lievelings geluid is op dit moment mijn eigen gemaakte Pad op de DX-7.
Je gaat van een heerlijke dromerige pad naar een agressive metallic sound, In 8 stappen, met het sustainpedaal... (Waar de DX om word geprezen/gehaat, Julie begrijpen mij vast wel).
Met het ModWheel omhoog komt er een LFO in werking die de sound wat ritmisch geeft.. en de aftertouch geeft de sound wat vibrato!

Erg mooi.

Staat ook in het DX-7 topic!

mijn lievelings geluid is op dit moment mijn eigen gemaakte Pad op de DX-7.
Je gaat van een heerlijke dromerige pad naar een agressive metallic sound, In 8 stappen, met het sustainpedaal... (Waar de DX om word geprezen/gehaat, Julie begrijpen mij vast wel).
Met het ModWheel omhoog komt er een LFO in werking die de sound wat ritmisch geeft.. en de aftertouch geeft de sound wat vibrato!

Erg mooi.

Staat ook in het DX-7 topic!

Ja we weten nu wel dat je eindelijk een werkende synth hebt. Irritante gast.:Z

JX-3P met PG200. Omwille van 1 reden: instant resultaat.

Om één of andere reden kan ik er enorm snel mee werken. De JP8000 heeft ook voor zowat elke functie een eigen knop, maar toch blijf ik sneller werken op de 3P. Waarschijnlijk omdat ik hem nog beter ken en beheers en dus beter kan voorspellen...

edit: sorry, ik had het woord "geluid" niet gelezen in de titel. Nieuwe post komt eraan. :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb drie favoriete geluiden.

De lead uit "To the Unknown Man" van Vangelis. Komt uit een CS-80 en vind ik een erg fraai en expressief geluid.

De laserharp van Jean-Michel Jarre (Elka Synthex). Beetje te vaak gehoord, maar het is zeker in de lage regionen een prachtig geluid.

Dat geluidje wat in " Moments in Love" wordt gebruikt van the Art of Noise. Dat geluidje komt uit de fairlight en is dus een sample. Het leuke van dat geluidje vind ik dat het moeilijk te vangen is een categorie. Ik vraag me bij dat geluidje ook altijd af hoe je het moet maken. Die sample moet toch ergens van gemaakt zijn en ik ben dus benieuwd naar de originele bron.

Back