Welke synth heb je verkocht en later weer teruggekocht?

Net als @Eprom ook de Juno 106. Ik kocht mijn eerste rond 2002 (weet de prijs niet meer maar zal rond de 500 euro zijn geweest). Toen kwam ik er achter dat er grote kans was dat de voices stuk konden gaan naar verloop van tijd. Het was net rond die tijd dat het probleem zich veelvuldig voor deed. Ik had geen zin daar op te wachten en op een tikkende tijdbom te zitten dus heb hem toen vrijwel direct weer weg gedaan. Ben daarbij iets te voortvarend te werk gegaan en geruild voor een waardeloze synth (Yamaha CS1x + restbedrag) die ik aan mijn broer heb gegeven. Rond 2019 sprak ik iemand over synths die ik had weggedaan maar nu spijt van heb. Kwam meteen de juno 106 ter sprake. Heb toen direct op marktplaats gekeken en een bod gedaan. Die heb ik nog steeds maar nu ik geheel met virtuele synths werk gaat deze over een tijdje ook weer verkocht worden.

E-mu Proteus 2000. Die had ik gekocht, maar ik vond de presets maar matig. Dus verkocht in 2023. Een jaar later ontdekt dat er nog veel meer mogelijk is met die module(s).
Nu heb ik een Proteus 2000, een Orchestra 2000, een Orbit-3 en een MP-7. En bijna alle nodige roms (nog 3 te gaan: GRAIL, DRUM en SONIQ).

Korg MS-20. Kocht mijn eerste voor 400 gulden (180 euro) toen iedereen een DX7 wilde. Na vele jaren verkocht en vrij kort erna toch maar weer eentje gekocht voor 1100 euro. Voor financieel advies moet je niet bij mij zijn.
Morgen voor de derde keer een Sherman Filterbank ophalen. Een Compact deze keer. De vorige waren een tabletop en een rack versie. Eens kijken of het een blijvertje wordt.

Wat is eigenlijk een goede editor voor een JD990 .. een hands on one.. dan,..
Een JD-800. Mooie combi, wel wat aan de prijs misschien

Een aantal keer de Korg Microkorg en natuurlijk veel meer de Korg Monotron Delay, die ik nu beiden ook weer heb en NIET meer wegdoe.

Die was ik vergeten. Ik heb de Wavestation ook al 2x keer gehad. En ik heb nu een WaveState...ook een halve Wavestation. Maar ik ben er wel een beetje op uitgekeken.....denk ik :D
Op Youtube wat reclamefilmpjes voor preset packs bekijken en misschien via die weg je interesse terugwinnen? Goedkoper dan een nieuwe synth...

Die was ik vergeten. Ik heb de Wavestation ook al 2x keer gehad. En ik heb nu een WaveState...ook een halve Wavestation. Maar ik ben er wel een beetje op uitgekeken.....denk ik :D
Hier hetzelfde, Wavestation en wavestate ;-)
De Wavestation was mijn tweede synth, na een Juno-6 (of de derde als je de Casio SK1 meerekent). Mijn vader stond garant voor de lening van fl.3600,- 8D Het huidige exemplaar gekocht voor €200..

Ik klik ook niet zo met de wavestate, zit veel liever achter de opsix.

Vergeet ook nog de Roland MC303 en de Casio SK5, die ook meerdere keren gehad.

Hier hetzelfde, Wavestation en wavestate ;-)
De Wavestation was mijn tweede synth, na een Juno-6 (of de derde als je de Casio SK1 meerekent). Mijn vader stond garant voor de lening van fl.3600,- 8D Het huidige exemplaar gekocht voor €200..

Ik klik ook niet zo met de wavestate, zit veel liever achter de opsix.
Heb ik dus ook. Ik ben in de loop van de jaren meer en meer fan geworden van FM. En wavetables zoals geïmplementeerd door Waldorf.

Back