Wat is je lievelings synth geluid?

ja,niets kan tippen aan de Steinway vleugel 'klank'.Toch es proberen na te bootsen in Reaktor 4 [met 7000 oscillatoren LOL].

deze bosendorfer is in ieder geval wel de mooiste vleugel :)

attachment.php

Maar ik heb 2 of 3 keer op een Steinway gespeeld voor mijn keyboardexamen vorig jaar juni / juli en dat was toch wel dè ultieme toetsenervaring :)

CP70B1.jpg

heb nog steeds liever die sound als de die andere piano's.

Iig ik denk dat als je dat beroemde fairlight geluidje bedoeld... Die heb ik ook in mijn JX1 zitten :) Echt dat ding zit in heel veel synths tegenwoordig.Werd zelfs bij de emulator 2 geleverd op floppy door emu zelf... Zal wel ff sample trekken morgen...

Het sexy boy intro geluid uit de Synton Syrinx:D De pads uit de synthex, alles wat uit de Arp odyssey komt en qua drums idd de 808!!

Helemaal juist. "Moments In Love" van Art Of Noise, Jarre's "Zoolook"... die shit moet je na kunnen maken op een of andere manier zonder samples te gebruiken.

Zipper.....

Zipper.....

Ja, overal fantastische geluiden te maken en te krijgen, maar de patch "ZIPPER" uit de K4 blijft absoluut een oude favoriet: lekker "bubbelig" geluid met heftige resonantie. Uitstekend voor funky (alla H. Hancock) rifjes om de slaggitaar met veel wah-wah-pedaal na te bootsen... :okdan:

Origineel geplaatst door Yoozer
Helemaal juist. "Moments In Love" van Art Of Noise, Jarre's "Zoolook"... die shit moet je na kunnen maken op een of andere manier zonder samples te gebruiken.

zal zeker moeten lukken. Dit geluid zit in enorm veel machines. JX1 heeft em (zullen vast wel meerderen uit de JX serie zijn die em dan ook hebben), Fairlight zelf, Emu Emulatoren kregen em op diskette, Emu proteus module, Korg wavestation volgens mij ook.

dit sampletje is trouwens genoeg. Deze kan je loopen en gebruiken mocht je at willen.

Origineel geplaatst door synthiaks
Het sexy boy intro geluid uit de Synton Syrinx:D De pads uit de synthex, alles wat uit de Arp odyssey komt en qua drums idd de 808!!

Dat sexy boy geluidje is idd wel erg lekker!

verders veel bass patches uit de MFB... gek genoeg ;-)
Lekkere chorus-achtige 80's synth geluidjes uit de JX serie (JX-3P voornamelijk)
Qua drums, lekkere distorted 909 geluidjes.. jummy.

Het sexy boy intro geluid uit de Synton Syrinx

Is dat dan die "mannenstem" met die bass eronder ? Ik dacht dat dat gewoon 3 geluiden opééngestapeld waren: een bassgitaar, een minimoog en een melotron (? was ik niet zeker).

Het sexy boy intro geluid uit de Synton Syrinx:D

..dat was een Minimoog met een vocoder eraan hoor...:L

Minimoog en Arp leads en bassen met weinig resonantie vind ik erg lekker en uiteraard de retro Oberheim pads en brasses (voordat Viscount in het spel kwam). zal binnekort wat voorbeelden posten

Het Prophet 5 Sync/cross mod. geluid is ook niet te versmaden :

Luister maar naar Van Halen - Why can't this be love ..ook lekker...:)

Origineel geplaatst door Bass
..dat was een Minimoog met een vocoder eraan hoor...:L

Volgens mij was het een dubbel geluid waarbij de syrinx voor het stemeffect zorgt en misschien de moog voor de onderliggende bas. K heb het geluid vaak zat nagemaakt en het is één van de sterkste punten van de syrinx:D

Tb-303, dat geluid is gewoon niet te evenaren, daar krijg ik nog altijd kippevel van!:D

OSCar, gewoon uniek en blubbervet!:{ Is niet echt uit te leggen! Dat moet je horen!

Synton syrinx, Die filters! :{ :{ :{

Peace...

Een MultiMoog lead als deze kan ik ook altijd waarderen:
luistert!

:biertje:

Volgens mij was het een dubbel geluid waarbij de syrinx voor het stemeffect zorgt en misschien de moog voor de onderliggende bas. K heb het geluid vaak zat nagemaakt en het is één van de sterkste punten van de syrinx:D

Kan je het op één of andere manier laten horen ? Klein fragmentje opnemen ofzo tx

Back