Wat is je lievelings synth geluid?

Een handjevol van de pad-geluiden uit m'n Oberheim Matrix-1000...

met name (ja, ik doe 't er niet om hoor) patch 666! :duivels:

Ik vind de strings uit de JD800 zwaar :{ :{ luister maar op het album van dune (expedicion) naar Around de World daarin hoor je hem op zijn best. In de andere nummers van dune word ie ook vel gebruikt.

Die choirstab die in eyloco, don't touch that stereo, james brown is dead enzovoort zit.

En het zaaggeluid wat in Amsterdam waar lech dat dan, We have arrived, en dat vage Hand in Hand nummer zit.

Wie me kan vertellen waar dat mee gedaan is of waar de originele sample vandaan komt ben ik eeuwig dankbaar!

Absynth 2 heeft imo een hele mooie klant, voor mij alleen niet altijd even bruikbaar door het typische karakter van de patches, zijn eigenlijk al halve nummers op zich. Zal m moeten leren programmeren om m echt nuttig te laten zijn voor moi.

Favoriete geluid: deepchord

`Die onwijs coole Koor achtige pads uit die oudere Black Dog nummers (Virtual, Hub)

Ik zou heeeeel graag willen weten uit welke machine die komt

Het intro van het THX logo is wel gaaf, maar op welke synth is het gemaakt?

watersounds uit een roland system 101 (resonantie op bijna 10 en moduleren met pinknoise). klinkt helderder dan uit enig andere synth die ik ooit bezat.

Origineel geplaatst door NOISE FX
Het intro van het THX logo is wel gaaf, maar op welke synth is het gemaakt?

Volgens mij -of- een hele dikke dure modulaire bak, -of- een van die eerdere dure sample-workstations (Synclavier e.d.). Ik heb 't ergens gelezen.. maar ik weet niet meer waar.

Of was 't nou de Kyma?

*edit* - lees 't hier : http://www.symbolicsound.com/press-THX.html

Origineel geplaatst door bikkel
Die choirstab die in eyloco, don't touch that stereo, james brown is dead enzovoort zit.

En het zaaggeluid wat in Amsterdam waar lech dat dan, We have arrived, en dat vage Hand in Hand nummer zit.

Wie me kan vertellen waar dat mee gedaan is of waar de originele sample vandaan komt ben ik eeuwig dankbaar!

Het don't touch that stereo,james brown is dead geluid is een orkest geluid.......

Ebn het we have arrived geluid(het orginele van marc acardipane want de rest heeft het gesampeld van deze plaat) is een ouwe analoge bak maar welk???als ik hem spreek dan vraag ik het hem wel...:)

Origineel geplaatst door Yoozer
Volgens mij -of- een hele dikke dure modulaire bak, -of- een van die eerdere dure sample-workstations (Synclavier e.d.). Ik heb 't ergens gelezen.. maar ik weet niet meer waar.

Of was 't nou de Kyma?

*edit* - lees 't hier : http://www.symbolicsound.com/press-THX.html

Aha, dus het is gemaakt met de ASP Audio Signal Processor hardware. Kan je met de synths van nu ook dit soort sounds maken?, ik bedoel dus betaalbare synths!

dat geluid van die intro dat is denk ik idd Synclavier. Komt erg overeen met een geluid dat tony B veel gebruikt. (Quicksilver, Second home by the sea, Live versie van In the Cage tijdens de IT en Mama tour.)

lrg_KARMA.jpg

Mij lievelings preset is /\Gods Bathtub/\ uit de karma

Origineel geplaatst door Catscan
Het don't touch that stereo,james brown is dead geluid is een orkest geluid.......

Ebn het we have arrived geluid(het orginele van marc acardipane want de rest heeft het gesampeld van deze plaat) is een ouwe analoge bak maar welk???als ik hem spreek dan vraag ik het hem wel...:)

En en en? Heb je hem al gesproken?

Wat is je liefste geluidje......

Wat is je liefste geluidje......

Wat is je allerliefste synth-geluidje? :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht:

Een sinusgolf die door een diode processor is gehaald (krijg je dus alleen de opstaande topjes) met een beetje reverb erachter.

Back