Wat is je lievelings synth geluid?

Origineel geplaatst door Yoozer
Een sinusgolf die door een diode processor is gehaald (krijg je dus alleen de opstaande topjes) met een beetje reverb erachter.

Kun je er een mp3tje van posten? (zonder de reverb) Ik weet niet helmaal zeker wat je bedoelt en wil 'm ff door de scope halen.

Tuurlijk :). Ik heb de patch-file van 't ding (ik weet niet of je de Nord Micromodular editor hebt?) en de mp3 in een zipje gestopt. Na nadere bestudering van de golf in Soundforge ziet 'ie er wel niet zo uit als ik gedacht had... hm.

Trouwens, er gebeuren best interessante dingen als je meerdere noten speelt.. er komt een soort distortion/aliasing-achtig randje bij. Eens kijken wat er gebeurt als ik die diode processor in de Common zet ;).

Attachments

• sinediode.zip
    59,1 KB · Bekeken: 68
Hm, leuk... het neerzetten van de diode processor in de Common (dus als je akkoorden of meerdere tonen speelt worden ze niet apart behandeld, maar het resultaat ervan) en 2 sinusgolfoscs met een snufje LFO op eentje ervan geeft een beetje een VCS-achtig effect ;).

Attachments

• vcsdiode.mp3
    278,1 KB · Bekeken: 61
Dit is toch niet een ongemoduleerde goflvorm? Het moet wel strak zijn. Haal die LFO er ff af. Zo kan ik er niets mee. Dus alleen de sinus met de diode.

Ik heb trouwens geen Nord maar genoeg andere analoge ouwe bakken waar ik 'm op kan namaken.

Hmm..

Dat lead geluidje in Computer Weekend van JM Jarre
...maar alleen omdat het op een kat lijkt....

Origineel geplaatst door Pim
Dit is toch niet een ongemoduleerde goflvorm? Het moet wel strak zijn. Haal die LFO er ff af. Zo kan ik er niets mee. Dus alleen de sinus met de diode.

Ik heb trouwens geen Nord maar genoeg andere analoge ouwe bakken waar ik 'm op kan namaken.

Ja, maar de bovenste (met de zip file die ik 't eerst had gepost) wel. Daar zit 't mp3'tje in wat je nodig hebt :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, maar de bovenste (met de zip file die ik 't eerst had gepost) wel. Daar zit 't mp3'tje in wat je nodig hebt :).
Deze is leuk! Kijken of ik 'm kan namaken met mijn synths.

Attachments

• yoozerwave.jpg
    yoozerwave.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 58
pim> kun je er ook een bootje op programmeren? :D

Liefste geluid aller tijden voor mij: Roland SH-2000 clarinet preset... zooooo'n lief geluid :luv: Deze synth alleen gekocht vanwege dit geluid al.

Wat je hoort is Pipe Tune van Mike Oldfield. *D

(by the way: weet iemand wat die snelle noten rifjes op de achtergrond zijn? Ik vermoed eigenlijk ook een Sh2000 clarinet, alleen dan op halve snelheid ingespeeld en daarna versneld. Oldfield deed dit veel toentertijd. Maar kan ook een ARP 2600 zijn, want die gebruikte hij ook veel)

Attachments

• pipe tune.mp3
    464,6 KB · Bekeken: 61
Origineel geplaatst door Mennomoog
Liefste geluid aller tijden voor mij: Roland SH-2000 clarinet preset... zooooo'n lief geluid :luv: Deze synth alleen gekocht vanwege dit geluid al.

Wat je hoort is Pipe Tune van Mike Oldfield. *D

(by the way: weet iemand wat die snelle noten rifjes op de achtergrond zijn? Ik vermoed eigenlijk ook een Sh2000 clarinet, alleen dan op halve snelheid ingespeeld en daarna versneld. Oldfield deed dit veel toentertijd. Maar kan ook een ARP 2600 zijn, want die gebruikte hij ook veel)

aangezien jij (denk ik) wel wat weet van mike oldfield. hoe heet dat nummer waarin je in het begin zo'n vrouwestem(ruimteschip voice-over) "enter" hoort zeggen, met daarna zo'n deur (zware deur) die open gaat. lief vond ik 't niet, vet wel (staat me bij).

Origineel geplaatst door demian
We kunnen ook elkaars lievelingsgeluidjes proberen te raden ...

't jouwe is een scheetje 's morgens vroeg met kwintelerende vogeltjes op de achtergrond en dauw-druppel effect op je tenen?

zo, even deze draad omhoog schoppen

Me likes:

- Roland SH2000 clarinet geluidje
- The famous Eminent 310 strings
- ook de welbekende Fairlight Sarrar geluid
- Al die mooie Moog geluiden (leads, basses)
- ARP 2600 stuff (luister naar Ommadawn en Incantations van Oldfield *D )
- Oberheim OB-X(A) (Luister naar Magnetic Fields Part 1 van Jarre)
- vele Jarre geluiden waar ik nu niet op kom
- Al dat mooie CS-80 stuff
- idd, zoals eerder genoemd dat mooie Bösendorfer piano geluid (luister wederom naar Ommadawn)
- Roland VP330 / Korg VC10 vocoder

Maar er is één geluid die ik jullie zeker wil laten horen. Een preset van de Roland JP8000 heb ik mij laten vertellen, genaamd "whammy mammy" of "feedback" ofzoiets. In ieder geval is dit een live nummer van Jean Michel Jarre, genaamd "Rave-o-lution" (gespeeld na Revolutions).

Vet hé? *D

Attachments

• jp8000.mp3
    641,8 KB · Bekeken: 59
Origineel geplaatst door cirkelzaag
aangezien jij (denk ik) wel wat weet van mike oldfield. hoe heet dat nummer waarin je in het begin zo'n vrouwestem(ruimteschip voice-over) "enter" hoort zeggen, met daarna zo'n deur (zware deur) die open gaat. lief vond ik 't niet, vet wel (staat me bij).

Dat is van het album "The Songs of Distant Earth", het lied heet "Tubular World" (suf hé?).

Hier een voorbeeldje ervan. Er is wel een lief geluidje na die deur hoor. ;)

Attachments

• tubularworld.mp3
    349 KB · Bekeken: 60
Origineel geplaatst door Bartology
En daar ging nou net NIET om ;)

Ja sorry, ik heb de vervelende gewoonte elke thread die ik lees te onthouden. :D

Maar ontopic: mijn lievelingsgeluid blijft de violin uit het solina string ensemble (en daarom heb ik er ondertussen nog één gekocht :) )

Mijn No.1 sound is nog altijd een degelijke grand piano, daar doe ik het meeste inspiratie van op. ;)

Back