Wat is je lievelings synth geluid?

Hier nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief geluidje. Waarschijnlijk een Minimoog ofzoiets.

Dit komt van Mannheim Steamroller's bekende Fresh Aire album, nummer: "The Fourth Door".

Ik hoorde dit nummer voor het eerst in een eind jaren 70/ begin 80 documentaire over walvissen. Ik kan je vertellen: het was VERSCHRIKKElLIJK mooi, die hele sfeer eromheen enzo. :luv:

Attachments

• 4door.mp3
    289 KB · Bekeken: 72
Origineel geplaatst door Mennomoog
Liefste geluid aller tijden voor mij: Roland SH-2000 clarinet preset... zooooo'n lief geluid :luv: Deze synth alleen gekocht vanwege dit geluid al.

Sjeezes.. nou weet ik eindelijk wat ik op die ellenlange tape van "Amarok" heb staan. Klinkt heel orientaals als 't moet zijn, cool :).

Kan dat ding op de achtergrond niet gewoon een modular met 4 of 8-step analoge seq zijn? Lijkt me stukken praktischer dan gefuts met tapes.

Nou, uhm, Oldfield gebruikte geen SH2000 meer op Amarok. Dus ik weet niet welk geluid je bedoeld, anders kan ik je het wel even zeggen. ;) Het komt erop neer dat er heel erg weinig synthesizer geluiden in Amarok zitten, m.u.v. een paar D50 en M1 geluidjes en een VP330 vocoder.

Oh ja, en ik denk niet dat Oldfield echt into sequencers was in die tijd. Hij deed het liever allemaal met tape. Blue Peter is bijv. ook opgenomen met de tape op halve snelheid en daarna de SH2000 ingespeeld. Heb het op video.

Heeeej, waarom is deze thread samengesmolten????? :erm:

Dat is van het album "The Songs of Distant Earth", het lied heet "Tubular World" (suf hé?).

Hier een voorbeeldje ervan. Er is wel een lief geluidje na die deur hoor. ;)

ja izzum, die deur leek vroeger groter...hmm..ik ben natuurlijk groter geworden

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Voetbal toeter! Krijg het alleen niet voor elkaar om te maken :(

(ow jee voetbal is ook illegaal)
is me een keer gelukt met de nordlead 2, pre-sets kwijtgeraakt en nooit meer gelukt om na te maken.:stupid

Heeeej, waarom is deze thread samengesmolten????? :erm:

omdat ik vorig jaar al op deze vraag kwam en de thread dus een dubbel post is ;)
zoek gebruiken dus :)

maar goed mellotron blijft hier favoriet :)

tjah !

dat zal voor mij toch dus de hover sound zijn uit de juno ( dat komt toch van de juno 2 ? of een ander synth ? )

de sound van Dominatorrrrrrrrrr ! wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaah

Maar de sound van dit moment is toch ook de supersaw/string van de jp-8000 (rank1 style)

ja toch ? :D

De geluiden die potvissen maken zijn helemaal te gek, en als ik ze sample met mijn triton, komen ze uit mijn synthesizer,
vandaar dat ik ze even vermeld. Ik moet ze zelf nog even op het internet gaan zoeken, maar ik denk dat ik eens naar national geographic sound archive ga zoeken.=)

Origineel geplaatst door too much
De geluiden die potvissen maken zijn helemaal te gek, en als ik ze sample met mijn triton, komen ze uit mijn synthesizer,
vandaar dat ik ze even vermeld. Ik moet ze zelf nog even op het internet gaan zoeken, maar ik denk dat ik eens naar national geographic sound archive ga zoeken.=)

Ik heb nog een cd'tje liggen met allemaal walvis geluiden (was vroeger helemaal gek van walvisachtigen dus) ;)

Ik heb nog een cd'tje liggen met allemaal walvis geluiden (was vroeger helemaal gek van walvisachtigen dus)
Echt waar ja? klinkt goed. Is daar nog makkelijk aan te komen? Hoe heet ie?

mijn favoriet synthgeluid : flifliflifliflitbloebloebloebloeebloeeebloebloebloeeebloeeei ... of zo iets ..:D

Back