Pimz zegt hoi

Pimz

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Twee jaar geleden heb ik mijn eerste synth gekocht, een Korg X50. Dat was een hele vooruitgang ten opzichte van mijn Yamaha PSR-630, maar het was nu tijd om weer een stapje verder te gaan. Sinds twee weken ben ik de trotse (en zeer gelukkige) bezitter van een Kurzweil PC3x. Ik was meteen vanaf de eerste seconde verliefd op de sound van de Kurzweil, en in mijn band klinkt hij ongelofelijk lekker. Bij het uitzoeken hiervan heb ik overigens veel aan Synthforum gehad, vandaar dat ik me nu ook maar heb geregistreerd.

Ik speel al een paar jaar in Mag Het Wat Zachter, een ontzettend leuke coverband. We spelen werkelijk van alles, van Poker Face tot Born To Be Wild. Genoeg leuks voor mij dus :)
Daarnaast ben ik betrokken bij een muzikale theatervoorstelling die in April in premiere gaat.

Zelf luister ik vooral graag naar Muse, en verder van alles (van The Beatles tot The Mars Volta).

In het dagelijks leven ben ik student filosofie.

Groet,
Pim

Welkom!

Toffe instrumenten zijn 't he? Ik heb ze beiden ook, hoewel de X50 weggaat. De PC3x is echt een beest!

Dank, allen!

De band is inderdaad heel leuk :) . Het is ontzettend leuk dat een band die als groep vrienden is begonnen muzikaal gezien blijft groeien. Binnenkort spelen we in een best bekend café in het hartje van Rotterdam te spelen, dat wordt ontzettend tof.

De PC3x is inderdaad een prachtig instrument. Overal las ik dat het moeilijk is om mee te werken, maar ik vind het juist ontzettend leuk om me er in te verdiepen en er zoveel mogelijk uit te halen. Ik ben vooral gevallen voor de pianosounds (die ik persoonlijk mooier vind dan die van Yamaha, Roland en zelfs Clavia). Afgelopen zondag heb ik mijn eerste bandrepetitie met mijn Kurzweil gehad. Het is een hel om het ding te verslepen, maar wat klinkt hij heerlijk! De sounds klinken enorm lekker in het geheel en het is een grote verbetering ten opzichte van mijn X50.

Tof! Als het 10 februari aanslaat zijn we 3 maanden lang 'huisband' en mogen we elke maand komen spelen.

Back