Wanneer is een synth minimaal een synth?

Die registers zijn om de lengte van de pijp te wijzigen, het blijft een blaasinstrument imho.

een synthesizer is een instrument wat via electronische weg geluid genereerd.

daarnaast heb je akoestiche instrumenten en oook versterkte elektrische instrumenten.

ooit als jongetje van 14 jaar wou ik graag een synthesizer hebben. maar ik wist niet eens wat het precies was en met een gulden per week aan zakgeld ging me dat ook niet lukken.
Ik bouwde een radio om (circuit bending) tot een geluiden maker machine....

er kwam van alles uit: pompende ritmes, piepende melodieen, enzovoort..

dus voor mij is het nu duidelijk:

een minimale synth is iets waar electronisch opgewekt geluid uitkomt, wat je kan manipuleren..

dus een oscilator met een enveloppe op het volume (tremolo) is ook al een synth...
maar wel heel erg saai..maar het is en blijft een synth en is bruikbaar..

ik denk ook dat je bij een kerkorgel niet direct van synthese kan spreken... maar goed...
dus voor mij is het nu duidelijk:

een minimale synth is iets waar electronisch opgewekt geluid uitkomt, wat je kan manipuleren..

dus een oscilator met een enveloppe op het volume (tremolo) is ook al een synth...
maar wel heel erg saai..maar het is en blijft een synth en is bruikbaar..
da's een mooie idd :okdan:

dit wordt vast een hele lange thread zonder conclusie =)

Die registers zijn om de lengte van de pijp te wijzigen, het blijft een blaasinstrument imho.

hier wikipedia:

Additive synthesis builds sounds by adding together waveforms (which are usually harmonically related). An early analog example of an additive synthesizer is the Hammond organ.

en een kerkorgel werkt ook zo.........

dit wordt vast een hele lange thread zonder conclusie =)
nou, meerdere conclusies mag ik hopen :koffie:
het zal dan eerder zijn omdat de bedoeling van de thread erg moeizaam word begrepen zo lijkt het :D
niet dat het heel veel uitmaakt; het mag buiten de lijntjes uiteraard!
Mijn vrouw noemt mijn synths allemaal piano's...
heb je haar nog steeds niet gezegd dat het synthesizers zijn dan? :mega:

Een hammond orgel probeert ook electrisch iets na te bootsen, nl. een kerkorgel...

Nouja, het ging erom wat een synth is, zullen we het dan eens zijn dat een synth iig electrisch cq. electronisch de klank moet opwekken, onee dat gaat dan ook met een kerkorgel niet op want die blazen de lucht ook electrisch.

nou, meerdere conclusies mag ik hopen :koffie:
het zal dan eerder zijn omdat de bedoeling van de thread erg moeizaam word begrepen zo lijkt het :D
niet dat het heel veel uitmaakt; het mag buiten de lijntjes uiteraard!

heb je haar nog steeds niet gezegd dat het synthesizers zijn dan? :mega:

Jarenlang bleef ik herhalen dat het geen piano's zijn, in het begin nog met de toevoeging dat het synthesizers zijn, ik heb de moed inmiddels opgegeven... nu noem ik ze zelf piano's zodat ze begrijpt wat ik ga doen.

OMG dit nutteloosheidsgehalte is zelfs voor mij teveel

Is de vraag niet "welke parameters zijn er minimaal nodig om een synth interesant te maken" :D
idd, da's de vraag eigenlijk niet maar wel zo ongeveer... dus doe eens een gooi :eureka:
OMG dit nutteloosheidsgehalte is zelfs voor mij teveel
of jij begrijp het nut niet... of misschien denk jij dat iets nut moet hebben...

Laatst gewijzigd:
toch nog even voor alle anti 'orgel is ook een soort synth' mensen:

orgels (kerk of huistuin of een Hammond) werken d.m.v. het stapelen van boventonen, waardoor je verschillende klanken kan genereren.

Dat is Additieve synthese...

als je dat niet begrijpt, dan...............eh...tja......googlen!

kijk hier bijvoorlbeeld:

http://www.hammondclub.nl/nl/menu/A...n_op_een_Hammond/De_betekenis_van_de_drawbars

en de instrument-namen op (kerk) orgel-knoppen is een indicatie waar ongeveer de klank op lijkt..
een orgel kan met registers enzovoort meer of minder boventonen inschakelen..

pffdff.

:-)

Back