Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
da's een mooie idddus voor mij is het nu duidelijk:
een minimale synth is iets waar electronisch opgewekt geluid uitkomt, wat je kan manipuleren..
dus een oscilator met een enveloppe op het volume (tremolo) is ook al een synth...
maar wel heel erg saai..maar het is en blijft een synth en is bruikbaar..
Die registers zijn om de lengte van de pijp te wijzigen, het blijft een blaasinstrument imho.
Als je aan een leek vraagt wat een synthesizer is, is het antwoord 90% : een elektronisch orgel.
nou, meerdere conclusies mag ik hopendit wordt vast een hele lange thread zonder conclusie![]()

heb je haar nog steeds niet gezegd dat het synthesizers zijn dan?Mijn vrouw noemt mijn synths allemaal piano's...

Zolang ze die niet verward met een strijkplank...Mijn vrouw noemt mijn synths allemaal piano's...

nou, meerdere conclusies mag ik hopen
het zal dan eerder zijn omdat de bedoeling van de thread erg moeizaam word begrepen zo lijkt het
niet dat het heel veel uitmaakt; het mag buiten de lijntjes uiteraard!
heb je haar nog steeds niet gezegd dat het synthesizers zijn dan?![]()
Hoe kom je daarbij?Dat klopt, en een kerkorgel probeert een (blaas)orkest na te doen.
en om heel precies te zijn: wat is volgens jou het minimaal vereiste aantal parameters op een synth om het nog enigsinds interessant te maken...Nouja, het ging erom wat een synth is...

idd, da's de vraag eigenlijk niet maar wel zo ongeveer... dus doe eens een gooiIs de vraag niet "welke parameters zijn er minimaal nodig om een synth interesant te maken"![]()

of jij begrijp het nut niet... of misschien denk jij dat iets nut moet hebben...OMG dit nutteloosheidsgehalte is zelfs voor mij teveel