PietjePieter
pieterend lid
Hum valt bij nader inzien nog mee dat er nog niemand is die geantwoord heeft:
"Als er houte zijkantjes opzitten"
"Als er houte zijkantjes opzitten"

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ze liggen in kritieke toestand maar wel stabiel...gevolgen: 20 slachtoffers, waarvan 2 dode en 5 in levensgevaar!
Dat was toch van wikipediamijn verhaaltje over orgels en synthese is basiskennis.

"Als er houte zijkantjes opzitten"![]()
hihiEen synth is altijd minimaal een synth..

Ik zat er net aan te denken![]()
Ik heb zelf altijd het onderscheid gemaakt door te kijken hoe de klank opgewekt word. Dus op het moment dat het met samples werkt valt het een beetje uit de boot van synthese voor mij gevoel.
Verder sluit ik mij verder aan op het rijtje van de TS. Behalve dan dat de LFO er evt nog wel uit mag, zonder LFO zou het met de resterende ingrediënten voor mij nog steeds een synthesizer zijn. Wel een hele saaie btw.
Dat is een mengpaneel.synthese is dingen samenvoegen tot een (nieuw) ding. dat klopt....maar dit klopt niet:
'Een synthesizer is een apparaat dat verschillende geluiden door elkaar mengt'
Maar wikipedia is altijd een betrouwbare bron van informatie Dat is een mengpaneel.Maar wikipedia is altijd een betrouwbare bron van informatie
![]()
een sample opzich is in principe niet meer dan een amplitude sequence...Ik heb zelf altijd het onderscheid gemaakt door te kijken hoe de klank opgewekt word. Dus op het moment dat het met samples werkt valt het een beetje uit de boot van synthese voor mij gevoel.
ik ken die synth geloof ikVerder sluit ik mij verder aan op het rijtje van de TS. Behalve dan dat de LFO er evt nog wel uit mag, zonder LFO zou het met de resterende ingrediënten voor mij nog steeds een synthesizer zijn. Wel een hele saaie btw.

dat zou wel mogelijk zijn als de start en eind pointer verplaatst kunnen worden...je kan alleen niet de puls veranderen van een pulsgolf......
+--------+
| |
| |
| |
+ +------------------
[COLOR="Red"]: : --->
start eind[/COLOR]
dat zou wel mogelijk zijn als het start en eind pointer verplaatst kan worden...
zo dus:
Code:+--------+ | | | | | | + +------------------ [COLOR="Red"]| |[/COLOR] start eind
30 vco´s, enkele flinke vc mixers, een flinke lading vc lfo´s, een vcfje, en wat envelope generators.
dat begint er dan een beetje op te lijken.
en als het apparaat stinkt, dan zal het wel vintage zijn
![]()
Al heb ik wel 12LFO's en 3 VCLFO's. 30 VCO's zal me niet lukken
, maar je 1 VCFje overtref ik dan weer wel met 5 exemplaren. Muhaha. 
oh jeealleen als het analoog is

phase verschuiving toch wel?dat kan een gewone synth weer niet!
ik bedoel wat een sampler kan..loopp[unten verschuiven..)