Kijk das volgens mij zeer mooi samengevat![]()
Ach gewoon een kwestie van toepassing van de niet altijd opgaande wederzijdse 1-op-veel relatie tussen de variabelen..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kijk das volgens mij zeer mooi samengevat![]()

Hee tis geen databaseAch gewoon een kwestie van toepassing van de niet altijd opgaande wederzijdse 1-op-veel relatie tussen de variabelen..![]()

Hee tis geen database![]()

ja, ik zit nu ook aan de
ik zal even een mp3 maken met een vooorbeeld hoe je een snare kan maken van ruis..
en dan een van ruis met een toon...
dat zal de boel een hoop duidelijk maken hoop ik!
Nee, maar wel een verkapte vorm van mathematische ingevingen..![]()

met slechts alleen ruis kom je niet aan een redelijke snare...ik zal even een mp3 maken met een vooorbeeld hoe je een snare kan maken van ruis..
met slechts alleen ruis kom je niet aan een redelijke snare...
een snare is synthese technisch gezien het opgekeerde van een kick;
- een kick heeft een ruis tick en een toon staart
- een snare heeft een toon tik met een ruis staart
er zijn dus sowieso 2 VCA envelopes nodig...
plus nog een extra envelope (bestaande uit alleen een release) voor het benden van de toon...
en daarbij zou het nog beter zijn als een ruis ook nog te 'tunen' valt qua freq. band...

yup, de VCF envelope... de Ju-60 of SH-101 truukIk maak mijn kicks meestal met een zelfresonerend filter waar ik dan een envelope aan hang.
maar da's dan idd slechts alleen 'de toon'...och valt mee...Klinkt als een muurvullend modulartje![]()
Voor mij is dit een sleutel woord: een apparaat om geluiden te procuceren, waarbij intern de drie parameters van geluid (toonhoogte, volume en timbre) in de tijd te moduleren zijn, electronisch of mechanisch... 1 modulatie bron ...
wat een rare draad

wat een rare draad

en hier is ie dan. de snare met ruis..maar ook met resonantie pieken die
duidelijk een toon neerzetten.
je hoort een kickdrum met highhat beat. en op de plek van de snare
elkaar opvolgend steeds twee keer:
Ruis
ruis met enveloppe (klinkt als vintage analoge snare)
een resonantietoon (klinkt als vintage analoge tom)
twee resonantietonen
de ruis met env en twee tonen samen. en dat is dus een snare!
niet de beste snare, maar het is een vlug voorbeeld. en geeft wel aan dat een snare of trommel echt niet alleen een knal van ruis is.

nou nee
t kan best allemaal
maar ik vind het zelf zo onbelangrijk zoiets.. gewoon ramme ermee
maar dat neemt niet weg dat ieder recht hept op zn interesses niewaar
darabij ben ik zelf ook redelijk vaak gekkelowietje, maar toch...
vreemde draad![]()