Wanneer is een synth minimaal een synth?

Hmm. Schot voor de boeg:

Synthesizer is een electronisch apparaat dat naast volume ook andere parameters heeft die de klank van afzonderlijke noten kunnen beinvloeden.
En ook niet-noten, gewoon van geluiden zou ik zeggen.

mmm. minimaal.. tja dan denk ik dat je bedoelt een electronische synthesiser

1 electronische klankbron en 1 electronische modulatie bron.

dis wel heeeeeeeeeeel minimaal.

Volgens deze beschrijving is een mengtafel of enig ander electronisch apparaat kan zelfoscilleren en daarna die bron kan moduleren een synthesiser.

een DAW zonder plugins en samples is ook als synthesiser te gebruiken.

1 electronische klankbron en 1 electronische modulatie bron.

Daar ben ik het zelf wel over eens.

een gekookte aardappel met een tomaat is ook een maaltijd...

maar met een lekkere jus of kruidenboter bij de aardappel

sla, dressing,pijnboompitten met geraspte harde italiaanse kaas bij de tomaat

en een goed stuk biefstuk heb je toch een veel aangenamere maaltijd.

en zo is het ook met synthesizers! ;-)

een gekookte aardappel met een tomaat is ook een maaltijd...

maar met een lekkere jus of kruidenboter bij de aardappel

sla, dressing,pijnboompitten met geraspte harde italiaanse kaas bij de tomaat

en een goed stuk biefstuk heb je toch een veel aangenamere maaltijd.

en zo is het ook met synthesizers! ;-)

Vooral met bruine bonen erbij :)

en voor de veges en vegans onder ons:

inplaats van biefstuk:

een goed stuk soja!

En ook niet-noten, gewoon van geluiden zou ik zeggen.

Ieder geluid is te herleiden naar een frequentie en die weer naar een nootwaarde.. Althans zo zie ik het..:)

Een synth is imo minimaal een synth als deze de mogelijkheid biedt synthese (al dan niet zelf opgewekt) te re-shapen in welke vorm dan ook..

ik heb pas met al mijn flangers achter elkaar zonder geluidsbron ook een heel leuk synth geluid gemaakt:D

en een synth moet minimaal geen keyboard, orgel of piano zijn

een banjo is trouwens ook geen synthesizer, wist je dat al?

Ieder geluid is te herleiden naar een frequentie en die weer naar een nootwaarde.. Althans zo zie ik het..:)

Een synth is imo minimaal een synth als deze de mogelijkheid biedt synthese (al dan niet zelf opgewekt) te re-shapen in welke vorm dan ook..

Volgens mij zijn er ook genoeg geluiden die niet te herlijden zijn naar een nootwaarde. Dat is enkel bij repenterende ferquenties het geval. Daarom is bijvoorbeeld een trommel van een drumstel nooit vals of dessonante en daarom is noise ook geen noot

Volgens mij zijn er ook genoeg geluiden die niet te herlijden zijn naar een nootwaarde. Dat is enkel bij repenterende ferquenties het geval. Daarom is bijvoorbeeld een trommel van een drumstel nooit vals of dessonante en daarom is noise ook geen noot

trommels hebben wel degelijk een (of meer) noten. alle drummers en percussionisten stemmen hun instrument dan ook naar eigen behoefte. of je kan een snare in tune stemmen met een lied. ook de Toms, conga set of bongo trommels zijn op elkaar gestemd d.m.v. duidelijke intervallen (terts, kwart). dat klinkt een stuk beter.

trommels zijn inderdaad wel opgebouwd uit ruis, maar er is of zijn altijd bepaalde frequenties die resoneren, en dus wat harder doorkomen.

Back