Roland GW8

7four

Ingeburgerd
Ok het is niet een echte synth. De Roland GW8 is een beetje een crossover tussen een Arranger Keyboard en een Synth, zit er een beetje tussenin. Dus de synthesizer puristen zullen hier waarschijnlijk geen fan van zijn.

Ik vind persoonlijk de GW8 supervet klinken, hij heeft die typische Roland trancy sound, die frisse sound.

geniale style preset uit de Roland Prelude die ook in de Roland GW8 zit

Roland GW8 filmpje

wat vinden jullie van de GW8? Delen jullie mijn enthousiasme voor dit keyboard/synth? Of juist niet?
;)

Deed me meteen aan Ace of Bass denken. (Een dertien uit een dozijn-preset-template bandje :) )
Hetzelfde geldt eigenlijk voor deze workstation.

haha ik vind die Ace of Bass track best dope. Lijkt er inderdaad wel op

Ik vind die GW8 helemaal niet zo goed klinken.
Wat aan de blikkerige kant. Komt misschien door de bespelers, maar ook de instant style is maar "zo zo"die ik hoor.

Ik denk dat in dit soort instrumenten toch Yamaha het ruim wint van Roland. En volgens mij heeft Roland het ook al lang opgegeven om hier Yamaha de loef af te steken.

Een klein voorbeeldje van de Tyros

Dan kan iedereen vergelijken.

Paul

Volgens mij kost de Tyros een ietsie pietsie meer dan de GW8.
Ik heb zelf ook een GW8, en gebruik hem samen met de Korg M50 in de band.
Samen bieden ze een waanzinnig aantal geluiden.
Ze zijn allebei zeer makkelijk te bedienen, en wegen ook niet zo veel. Fijn voor mijn rug.
Geluidstechnisch is de GW8 niet echt gelikt, maar goed genoeg voor het meeste werk, zeker in de oefenruimte. Ook handig als de drummer een keer niet kan komen. Er is bijna altijd wel een ritme te vinden wat lijkt op wat we nodig hebben. Ik gebruik trouwens alleen zijn geluiden, en nooit zijn styles. Daar heb ik rest van de band voor :-)

de Tyros klinkt waarschijnlijk realistischer dan de GW8: meer realistisch klinkende instrumenten.

maar de Tyros heeft niet die frisse trancy Roland sound. Op het gebied van trancy/supersaw sounds zijn Roland keyboards/synths nog steeds de leider
;)

Back