Video in Ableton

MiDi G

Stamgast
Weet iemand hoe ik de video functie in ableton kan selecteren (enable)?

bij mij is in het menu onder view de video window functie grijs en kan geen video clips draggen in arrangement of session view versie 8.2
Kan het niet op internet vinden ook.
Zijn er ook vst's voor video?
:halleluja

Even uit het hoofd... je kunt een video drag en droppen in een audio kanaal.
De audio wordt dan al weergegeven en de video krijg je in een ander window te zien.
Niet alle videoformaten worden ondersteund.

Audiobewerkingen resulteren meestal in het verliezen van de video, behalve timestrechting en dat is wel erg nuttig. VST omgevingen voor video weet ik niet, gat in de markt ....?

VST's voor video ken ik niet..maar met Max for Live zijn er een aantal plugins waar je gewoon filpmjes in kan drag&droppen en deze dan bvb via noten aansturen etc zodat ze volledig in sync met je muziek zijn.
Als ableton gebruiker zou ik die route nemen...

Bedankt voor de reactie. Het was me gelukt om na installeren van quicktime een filmpje te laden in ableton begrijp dat je dan alleen .mov files erin kan laden. Alleen blijft het beeld nu hangen tjonge. Staat allemaal op windows vista. Heb overigens altijd al problemen met quicktime gehad.
Mis ik een codec??? Of kan er ook een andere mediaplayer geaciveerd worden in ableton.
Zal ook max 4 live eens bekijken

Ik heb laatst geluid bewerkt voor een filmpje in live 7.03 win xp.

Het mov bestand laden in een audio spoor in het arrangement view deed de truuk.

Geluid gerenderd en in het video bewerking programma eronder gezet.

Bedankt voor de reactie. Het was me gelukt om na installeren van quicktime een filmpje te laden in ableton begrijp dat je dan alleen .mov files erin kan laden. Alleen blijft het beeld nu hangen tjonge. Staat allemaal op windows vista. Heb overigens altijd al problemen met quicktime gehad.
Mis ik een codec??? Of kan er ook een andere mediaplayer geaciveerd worden in ableton.
Zal ook max 4 live eens bekijken

"After rendering the same clip with many different Codec’s here’s what I found. The winner was “Photo – JPEG” on the medium quality setting. This produced a file that was small in size, low in CPU usage and also looked very good. To be honest I never heard of using “Photo – JPEG” as a video codec. I asked people on the Creative Cow and Ableton forums what codec they would use and consistently they mentioned “Photo – JPEG”. All the other codecs including MPEG4, H.264, Sorenson and PNG all require over 40% of your CPU."

codeer je filmpje naar JPEG en het zal niet zwaar lopen.

Ik heb eerder een complete soundtrack gedaan met abelton. En ik moet toegeven dat het perfect voor mij gewerkt heeft. Het is zo makkelijke als je lange pads kunt freezen. Zo hoef je niet elke keer alle aanslagen van het begin van de midi noot af te spelen.f

Back