Gezocht: reparateur voor Akai MPC 2500

C-Klein

(Edward)
Ik heb mijn MPC nu anderhalf jaar. Hij heeft altijd op mijn slaapkamer gestaan en doet met name dienst als sequencer. Ik gebruik een stofhoes, rook niet en gebruik hem normaal. Toch is hij stuk gegaan.=( Er worden pads getriggerd die ik niet aansla en er worden pads niet getriggerd die ik wel aansla. Dat zorgt er ook voor dat in de onderste regel van je scherm soms 'drums' niet meer in 'midi' veranderd kan worden en het onmogelijk wordt programs te selecteren.

Na adviezen hier op het forum heeft mijn vader het apparaat geopend en is het weinige stof dat er zat weggeblazen. Geen effect. Ik ben dus op zoek naar een 'MPC-dokter'. Bij voorkeur in de omgeving van Utrecht. Ik heb gegoogled, maar het lukt mij niet in Nederland een reperateur te vinden. Wie zou ik kunnen benaderen? Ik wil hem graag snel weer kunnen gebruiken.

Ik herken het probleem en ik heb de onderdelen op voorraad en beschik over de know-how om dit op te lossen.
Mijn bedrijf zit in Meppel maar ik ben vrij regelmatig in Amersfoort.

Overigens: Je moet oppassen met het gevoeliger maken door de rubber pads aan te passen. Deze "oplossing" zal ervoor zorgen dat je pads heel snel defect raken.
Er is namelijk een heel veel grotere kans dat ze ingedrukt blijven staan waardoor de trigger-schakelaars in de padsensor aanelkaar geplakt blijven zitten op den duur.
Dat is alleen maar op te lossen door de padsensor opnieuw te vervangen.

Laatst gewijzigd:
...

Overigens: Je moet oppassen met het gevoeliger maken door de rubber pads aan te passen. Deze "oplossing" zal ervoor zorgen dat je pads heel snel defect raken.
Er is namelijk een heel veel grotere kans dat ze ingedrukt blijven staan waardoor de trigger-schakelaars in de padsensor aanelkaar geplakt blijven zitten op den duur.

Maar wat kun je dan wel doen om pads van een mpc gevoeliger te maken? Ik heb sinds een paar dagen een mpc500: mooi apparaat, maar je kunt het vergeten om het ding te gebruiken zonder `full level' aan. Zonder full level moet je de mpc zo ongeveer door de tafel heen slaan om 100% velocity te krijgen. Kan daar eventueel iets aan gedaan worden?

Dus voor de duidelijkheid, mijn mpc is niet stuk zoals die van de TS, en ja ik heb al gevonden hoe je in het menu de gevoeligheid van alle pads op 16 kan zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Mike Philco Bekijk bericht
...

Maar wat kun je dan wel doen om pads van een mpc gevoeliger te maken? Ik heb sinds een paar dagen een mpc500: mooi apparaat, maar je kunt het vergeten om het ding te gebruiken zonder `full level' aan. Zonder full level moet je de mpc zo ongeveer door de tafel heen slaan om 100% velocity te krijgen. Kan daar eventueel iets aan gedaan worden?

Dus voor de duidelijkheid, mijn mpc is niet stuk zoals die van de TS, en ja ik heb al gevonden hoe je in het menu de gevoeligheid van alle pads op 16 kan zetten.

Heb exact hetzelfde probleem.
Iedereen heeft het er altijd over dat de pads op de mpc beter zijn dan andere maar dit kan toch ook niet normaal zijn? Ik kan hem goed gebruiken voor kick en snare, maar begin niet met hihats of je kan steeds opnieuw beginnen...
Toch misschien die sensivity optie?

heb ik ook gehad met akaios, probeer jjos en verander velocity/sensitivty naar smaak..zou dit eerst proberen voordat ik zou repareren.

heb ik ook gehad met akaios, probeer jjos en verander velocity/sensitivty naar smaak..zou dit eerst proberen voordat ik zou repareren.

Helaas is er geen jjos voor de mpc500 voor zover ik weet.

Ik geloof meteen dat je met andere software dit probleem gewoon kunt oplossen: het is niet dat er geen velocityverschillen worden opgepikt, maar dat je bij een normale aanslag niet boven de 25% komt. Dus de hardware zit er wel, maar de calibratie is fout.

Maar als ik het goed begrijp is akaipro op het gebied van software zo alert en flexibel als een hunebed. Van hun verwacht ik niet veel. Dus ik hoop maar op een mechanische of electrische aanpassing die ik zelf kan uitvoeren, of kan laten doen.

Laatst gewijzigd:
Back