Roland U-20 overleden?

Plaag

Stamgast
Hoi!

Enkele maanden geleden gaf mijn Roland U-20 aan dat zijn interne batterij leeg was. Ik heb het een tijdje genegeerd en hem wat langer aan de stroom gehouden, zodat de batterij weer zou opladen. De melding ging weg en het werkte allemaal prima!

Totdat van de week er geen geluid meer uitkwam en alleen nog maar Chinese tekens stonden op de display. Ook reboot hij zichzelf constant.

Apparaat opengemaakt en batterij vervangen. Nu zie ik nog steeds Chinese tekens bij de patches staan, maar alle menu's zijn wel weer toegankelijk. De geluiden die er nu uitkomen klinken erg apart laat maar zeggen. Het lijkt alsof er een constante pitchbend op zit, die steeds lager word. Ook lijkt het dat de patches leeg zijn.

Op internet vind ik er weinig over, en een factory reset schijnt er niet op te zitten.

Mijn vraag:
Is ie nu echt overleden? Gezien de leeftijd zal wegbrengen naar een reparateur niet meer rendabel zijn. Iemand nog tips?

Zou echt zonde zijn, want ik vind het een perfecte synth waarvoor ik het gebruik. :frons:

De U-20 is niet overleden maar bij het vervangen van de batterij moet je hem weer opstarten met een bepaalde functie en dan werkt hij weer. Wat deze functie mag zijn weet ik even niet meer

hier op het plaatje zie je hoe je in de test mode komt,

Attachments

• Schermafbeelding 2011-02-06 om 16.18.38.png
    Schermafbeelding 2011-02-06 om 16.18.38.png
    61,3 KB · Bekeken: 138
Ik heb de testmode bekeken, en alle functies werken naar behoren.

Ook functies 15. Memory initialize en 16. Factory dataload gedaan, maar zonder resultaat.

opstarten met een bepaalde functie

Daar even op verder gegoogled en kwam op pagina uit waar ze zeggen dat je een sysex-midi bestand moet uploaden.

Ik ga dat maar eens doen! Geen idee hoe dat gaat, eerst maar eens proberen. :D

Dank!

u-20 blijft hangen

u-20 blijft hangen

Nou, deels succes. Rare tekens zijn eruit, en alles klinkt weer normaal. Wel alle patches weg..

Nu is er alleen weer eer ander probleem!

Wanneer ik in Cubase op "stop" druk, blijft het geluid hangen. Het klinkt alsof hij een midifeedback krijgt, alleen de midi out is niet aangesloten dus dat kan het niet zijn.

Het gebeurt op elk midi kanaal bij elke patch. Andere synths hebben er geen last van. Ook niets veranderd aan unitor en amt8 settings.

Iemand een idee?

Back