[Diy] Ms20 Filter ... voor in peNdaal

Nou, ik ben ook maar begonnen :) zelf pcb'tje geetst, want zo onduldig ben ik. Even een noob-vraagje: die switch, is die Ook voor de off/on? Want t wordt een gitaarpedaal, dus er moet nog een extra stomp-switch op. Heb ook nog een kapotte wah liggen die perfect is om er modulair aan te hangen om de freq te controllen.

Foto! (sorry ben mn zijknippertje kwijt. Dus hele lelijke leads)

Woeps,
antwoord op m'n vraag al gevonden.

Andere vraag dan:
Wat ik wil doen is de 100k pot voor de freq op het frontpaneeltje neerzetten, maar dan ook met een TRS kabel de mogelijkheid geven om de 100k pot uit de WAH daarvoor te gebruiken (dus dan soldeer ik de pot op de TRS-socket van de wah)

Feitelijk kan ik dan toch met een SPDT-switch de middelste poot van de pots laten schakelen, en de ground en de 9v gewoon constant op allebei laten staan? (Door respectievelijk de patchkabel en het alu kastje?)

Hmmm.... in mijn hoofd zou dat gewoon moeten werken, maar ik zie misschien wat over het hoofd.

Woeps,
antwoord op m'n vraag al gevonden.

Andere vraag dan:
Wat ik wil doen is de 100k pot voor de freq op het frontpaneeltje neerzetten, maar dan ook met een TRS kabel de mogelijkheid geven om de 100k pot uit de WAH daarvoor te gebruiken (dus dan soldeer ik de pot op de TRS-socket van de wah)

Feitelijk kan ik dan toch met een SPDT-switch de middelste poot van de pots laten schakelen, en de ground en de 9v gewoon constant op allebei laten staan? (Door respectievelijk de patchkabel en het alu kastje?)

Hmmm.... in mijn hoofd zou dat gewoon moeten werken, maar ik zie misschien wat over het hoofd.

Volgens mij klopt het wel zoals je het in je hoofd hebt hoor :)

Het antwoord is ja :) Op de middenstand issie uit.

Mijne zit inelkaar, maar nog niet perfect. Highpass lijkt meer op een soort bandpass, en de lowpass begint lijp te oscilleren als je de resonance dichtdraait (of open... hmm.. want de freq knop zit voor mijn gevoel ook verkeerd om)..

Hij klinkt wel lekker :D

Maar nu eerst pilsener

Zo, die zit inelkaar (ik had echt 3 keer gekeken, maar toch hab ik een LEDje er verkeerd om in gedaan)

Misschien handig, R. Koppes omdat ook even op je bouwschemaatje te zetten, de polariteit van de LEDjes.

De LPF klinkt echt fantastisch, maar de HPF klinkt nog een beetje raar... Als je namelijk de freq helemaal terugdraait (dus dat hij eigenlijk geen laag weg zou moeten halen) wordt de klank ineens heel dun, ipv een vol spectrum.

Iemand hier ervaring mee? Hoort dat zo te klinken of moet ik nog even verder zoeken naar fouten?
LPF klinkt namelijk wel helemaal goed.

De hp mogelijkheid van dit filter, is in het geheel wat dunner.
Dat komt door de opbouw van het huidige schema.
Dit is grotendeels op te lossen door een extra opamp trap in het hp circuit te plaatsen.
Dit staat ergens in de eerste pages van deze thread beschreven hoe je deze er tussen moet plaatsen.
Nadeel hiervan is dat het circuit toch wat groter word .

In lp stand moet het filter open/vol gaan als je met de klok meedraait , en in de hp stand moet het filter open/vol gaan als je tegen de klok in gaat.

overigens, ik kreeg nog de vraag of het goed was als de ledjes soms gingen knipperen.
Zeker als je er een drumbak of iets dergelijks er door heen stuurde.
Dit is dus goed ;)

Updaat.... straks gaat alles (op 4 na) op de post...
Ik wacht nog op enkele stuks chips en wat gegevens ...ik heb die mensen gePB't..

Succes met bouwen, en laat je creaties graag hier zien ...

NB: Volgende keer worden de kosten wel ets hoger... het is me een heel werkje
Duurdere PCB's....posten, administreren, verpakken ...och .... het went !
Maargoed alles ter lering ende vermaak :-)

En dan toch weer door :-)

Ik heb een geinige lfo uitgewerkt en de optie voor power reductie.
De Frequentie van de lfo wordt geregeld door 2 potmeters, een opgaande golf en een dalende golf.
Schakelbaar tussen 20Hz-5Khz en 5k-12k, naar eigen wens aan te passen..

Zie de PDF voor details.. eerst mij test exemplaar afmaken.! foto volgt...
Alles werkt al prima, alleen nog testen op het filter..

http://www.freetocreate.nl/resynth/content/SCHEMATICS/ms20%20ADDPACK.pdf

Kwestie van anders condensator...
Ik weet alleen niet hoe laag die kan gaan, zal eens meten..
R.

Back