[Diy] Ms20 Filter ... voor in peNdaal

Vanavond de eerste pcb gebouwt......en prima !
Lekker te solderen en duidelijke opdruk ..geslaagd..
Voor de pinheaders is toch wat krap geboord alleen voor kleine pinheaders dus..
Maar soldeer je rechtstreeks de flatkabel op de pcb, dan past dat prima..
Let wel even goed op hoe de leds erin moeten..! (anders doet ie raar en is de Vr fout.)

Ik heb gemerkt dat het echt wel een heel lekker filtertje is.. (Zeer divers)
Straks post ik een filmpje van een scoop opname met audio.
Dan kan je heel goed zien wat er met de golven gebeuren.
In oscillatie, gefilterd, de HP/LP. Maar ook als de ingang voltage en output pot veranderd worden gaat de golf er anders uit zien. Bij 9V is alles wat ronder, en bij 12V alles wat scherper meer aggresief/zaag..
Echt heel lekker om mee te werken.. en dan heb ik nog geen lfo erop gehad :-)
Misschien toch maar een uitbreiding brouwen met LFO en regelbare voedingsspanning..

Wil je een duidelijke foto van het geassembleerde exemplaar neerzetten.....das handig om te bekijken tijdens het bouwen:)
Verder leuk om te lezen dat hij werkt en dat er een filmpje aankomt...

komt ie.... eeen snelle kiek naar de waves..!
en nog een TIP : Je kan de input van het filter ook lekker oversturen voor wat vierkantere waves..

Ik wil niet commericeel worden, maar ik kan een stand alone case leveren voor ca 50,-
Een Eurorack zal weer iets van 20,- worden... diverse opties.

Ik wil niet commericeel worden, maar ik kan een stand alone case leveren voor ca 50,-
Een Eurorack zal weer iets van 20,- worden... diverse opties.

Dat ziet er wel goed uit zeg!

even een vraagje mbt de 9-25v. Snap ik het nou goed dat als ie op 9v werkt het signaal clean in, en naarmate je de spanning verhoogt, je een pre-filter distortion creeert?

Ik kan een case make uit acrylaat 3mm. (diverse kleuren)
Dat is goed te bewerken en in elkaar te lijmen....
Dit kan ik graveren of voorzien van stickers/overlay.

http://www.freetocreate.nl/resynth/imagevue.php?p=popup&path=content/PROJECTS/WTPA%20SAMPLER/WTPA%20inside%20(2).jpg
http://www.freetocreate.nl/resynth/content/PROJECTS/SK1%20MOD/SK1%20-%20selektor.JPG
http://www.freetocreate.nl/resynth/content/PROJECTS/SPKNSPELL/speaknspell.JPG

De pcb's kunnen erin worden geplakt met foam tape, of beter ik kan de gaten in de bodemplaat laseren.
Dan kan je met een boutje en afstandbus hem netjes monteren..

Voltage:
Ik heb gemerkt op de oscilloscoop dat de golformen toch veranderen bij verschillende voedingsspaningen.
Het effect van het filter wordt versterkt lijkt wel en niet alleen qua volume, alles wordt wat scherper in de golf bij 15v, 9v is ronder.
Tevens wordt de filter oscillatie anders. Iets anders dan de gain lijkt wel.
Bij hogere input gaat de lm13700 wat oversturen, en krijg je vierkantere waves....doch op een subtiele manier. Zonder kan ik hem natuurlijk ook uitvoeren. Ik zal hem eens testen met audio ipv een pure sinus..misschien merk je in audio wel niets. Maar het blijft intressant dat er zoveel met het signaal gebeurd adhv al die parameters..

Laatst gewijzigd:
R. Koppes heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt. ;)

Ja dat is lastig....voortaan maar niet op ut synthforum alle bestelling afhandelen....dat past niet..

Ik kan helaas pas begin volgende week versturen..
De chippies zijn nog onderweg nml..... en dan krijg ik geneens alles tegelijk...
Ik zal zoveel mogelijk versturen wat mogelijk is..

Tis allemaal wat :-)

Let wel op: dit is voor acht filters en qua pots heb ik gekozen voor stereo pots, zodat ik 4 stereo filters heb. en de 4x wire hoeft er natuurlijk niet perse bij, maar mijn draad was bijna op vandaar ;)

Bij Musikding overigens

prijzen zjin wel ex btw, maar als je een btw nr hebt, kun je tax free shoppen daar.

screenshot20111020at123.png

Back