[Diy] Ms20 Filter ... voor in peNdaal

Ziet er goed uit..! Heb je de routing zelf gedaan of (deels) met een autorouter functie?

zelf gedaan...dat vind het leukste dat puzzelen op de routing..!
Sprint layout gebruik ik...heel basic baantjes tekenen en schuiven. :-)

Mooi uitgelijnde PCB-layout, valt dus perfect te gebruiken als basis voor een gaatjesprintversie van deze filter. :)

Het valt me wel op dat een groot aantal weerstanden maar 5 mm ruimte heeft tussen z'n pins, wat voor de 'gewone' weerstanden eigenlijk te weinig is.
Ik neem aan dat deze verticaal gemonteerd moeten worden? In de meeste gevallen is er wel genoeg ruimte om naar 7,5 mm te gaan.

Ik heb meestal de neiging alles zo klein mogelijk te ontwerpen met pcb's..
Dus weerstanden verticaal is prima.. maar soms wel wat gepriegel..

Voor wie niet de mogelijkheid heeft een printje te bestellen (of niet kan wachten): hier is alvast een perfboard-versie grotendeels gebaseerd op de layout van R. Koppes, met bijhorende componentenlijst:

Halfgeleiders
LM13600/LM13700 - IC1
Rode LED 3mm - D1, D2 (afgebeeld als verticale weerstanden)
Diode 1N400x - D3 (extra diode tegen verkeerde polariteit)

Weerstanden
1 kΩ - R3, R4, R8, R9
10 kΩ - R6, R11
100 kΩ - R1, R2, R7, R10, R13
220 kΩ - R5, R10

Condensatoren
680 pF - C2, C5
100 nF - C1, C4
10 µF - C3

Diversen
100kΩ lin - potentiometers "Frequency" en "Resonance"
100kΩ log - potentiometer "Volume" (mag ook lineair zijn, logaritmisch is aanbevolen)
Tuimelschakelaar DPDT - schakelaar "LP/HP"
Jacksocket naar keuze - aansluitingen "IN", "OUT" en "CV"

En dan dingen zoals een behuizing, adapteraansluiting en/of batterijclip, aan/uit-schakelaar, LED, true-bypass, ... Dat fantaseer je er zelf maar bij. :W

Let op de polariteit van de LED's die hier als weerstanden weergegeven zijn. Anodes (+) in de richting van de IC.

De zwarte lijnen zijn bruggen tussen de verschillende eilandjes van het bordje. Korte zijn vaak met de soldeerbout zelf te maken, langere maak je best door een pinnetje van een component te buigen en er tegen te solderen ipv volledig af te knippen.

De boel is nagekeken maar er kunnen nog steeds foutjes in geslopen zijn!

Verder ben ik ook nog een relatief simpele driehoek-LFO aan het uitwerken die hier mooi bij zou passen. Maar eerst deze mooie filter maken. :okdan:

Attachments

• MS-20 Filter Perfboard.jpg
    MS-20 Filter Perfboard.jpg
    59,7 KB · Bekeken: 118
Last edited by a moderator:
Er staat 'n foutje in de BOM. Moet zijn:
Condensatoren
680 pF - C2, C5
100 nF - C1, C4
10 µF - C3
Excuses.

Ik fiets morgen effe naar de electronica boer alhier!

Back