[weer eens wat anders: progressive?] TFHats - Teflon Tissue

helaas over laptop speakers....

de i-i-a-a mag wat mij betreft eruit...1e breakje is wat kaal, skip deze en meteen naar het deel met de akkoorden progressie van die strings.... dan nog een lushy pannende layer erbij en het is echt feest....

Ik vind het een goeie basis voor een echte dikke proghouse track, kan echt iets vets worden volgens mij...

hier een voorbeeld van net ff meer lagen:

maar lekker gedaan hoor...

Opzich hoor je het bij veel tracks house tracks, maar ik zou het mooi vinden als de kick goed hoorbaar is in het hoog. Vind het nu wat teveel naar de achtergrond toe. In het laag is die wel goed hoorbaar.

Verder zou ik het ook mooi vinden, om de sound die je erg naar de voorgrond is, wat zachter te zetten o.i.d. , zodat de overige sounds beter gedefinieerd naar voren komen.
Nu heerst vooral die lead sound, en dat vind ik jammer van de overige sounds.
Deze leading sound wisselt af, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

Denk dat je dit met de bedoeling zo gedaan hebt (en dat hoor ik bij veel house tracks van deze tijd), dus dit hierboven heeft ook met smaak te maken.
Vind het verder prima klinken over m'n PC speakers.

ik zal deze binnenkort op mijn monitor beluisteren...ben benieuwd wat je gedaan hebt....

Zo die track begint nu een goede vorm te krijgen.

Heel eerlijk vond ik bij die eerste post de track saai en kon er verder weinig aan toevoegen.

Maar nu heb je een heel mooie sfeer neergezet.:okdan:

Ik heb twee kleine puntjes.

1- die clap is wel heeeel cliche, waarom kies je niet voor een ander geluid en breng je hem meer naar de achtergrond??

Op die manier klinkt het denk ik veeeel spannender/apparter.

2. De opbouw is goed, maar ik zou ook meer afbouwen des noods de track langer maken zodat het beter uitmixt in een dj set.

In ieder geval goed bezig, hoop dat je wat met de kritiek kunt...:dj:

Ik kan zeker wat met deze twee puntjes en ben het er ook wel mee eens. De track begon eigenlijk doordat ik met de 909 kit aan het stoeien was binnen ableton. De cliché handclap ligt dus voor de hand. Ik had zelf al het idee om het layer geluid langer door te laten lopen zodat de track beter uit te mixen is.

Ik vind hem lekker, de claps i.d.d. minder, maar strings en progressie is smullen

Ik word er natuurlijk weer niet warm van. perc links vind ik nix. Tis nog een btje aan en uit allemaal.. Niet echt een samenhang.. Sounds zijn verder ok?, aangezien dit smaak is.... mij te spacy... en standaard ook. Je moet ervan houden.. maar als t verkocht moet worden denk ik dat t t nie gaat worden. Keep it up.

Ik word er natuurlijk weer niet warm van. perc links vind ik nix. Tis nog een btje aan en uit allemaal.. Niet echt een samenhang.. Sounds zijn verder ok?, aangezien dit smaak is.... mij te spacy... en standaard ook. Je moet ervan houden.. maar als t verkocht moet worden denk ik dat t t nie gaat worden. Keep it up.

Je taalgebruik is ook maar nx. Compensatie'cool'heid.

Back