midi audio opname; I need help !!!!!!!!!!!!!!

somebody

Nieuwkomer
hey,
kheb een serieus probleem met het opnemen van midi. Ik geef dus gewoon mijn noten in, en ik speel ze af. de lijn-uitgang van mijn geluidsmodule is verbonden met de lijn-ingang van mijn geluidskaart. Ik heb deze schakeling zelf bedacht;) Nu mijn probleem, ik speel midi af en ik neem audio(wav) op met een audio-kanaal. Maar wanneer ik zo een melodie opgenomen heb en ik zet het achter elkaar dan verschilt de maat, en niks komt nog overeen. Er zijn wel andere manieren om midi op te nemen, ze staan in mijn (engelstalige) handleiding, maar ik snap niet veel van.:stupid
Ik werk (allé probeer te werken:P ) met logic audio 5. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik mijn midi moet opnemen? Ik wil gewoon een wav-bestand maken met elk stukje midi zodat ik deze gemakkelijk kan bewerken met effecten.

Snap je het verschil tussen midi en audio (.wav) ? Dus het verschil tussen midi-data en .wav-audio.

Dat is in ieder geval nodig om te weten. Weet je dit dan zal de oplossing van je probleem ook niet moeilijk zijn.

ik snap ook je vraag niet precies....misschien moet je je opgenomen wav file truncaten? (de silence op t begin en einde wegkippen)

Wat voor een geluidskaart heb je? Heb je een ASIO kaart? Anders is het een latency probleem denk ik...

Dit schiet niet op zo.

Je gebruikt in je verhaal midi en wav zo veel doorelkaar dat niemand begrijpt wat je bedoelt. Normaal gesproken neem je eerste de midi op in logic. Na opname druk je op play en je hoort je geluidsmodule spelen. In het midi programma kun je de noten nog manipuleren waardoor het afspelen anders klinkt dan toen je het inspeelde. Kijk naar de instellingen in logic.

Dan de wav-file. Het geluid wat de geluidsmodule laat horen kun je weer opnemen met logic via de hardiskrecording optie. Dit heeft niets meer te maken met midi en gaat via audio-kabels.

Daarna kun je de midi afspelen (geluidsmodule speelt weer) en de wav-file tegelijkertijd afspelen. Dit loopt dan mogelijk niet precies gelijk of start niet precies op hetzelfde moment. Dat kan.

selecteer een lege audio track (en dus geen midi track)..deze staan in logic bovenaan (als je via de default song werkt tenminste)

ga naar de environment en selecteer op het gekozen kanaal de input die je wil gebruiken (keuzebalkje net net boven de schuif...dit zal waarschijnlijk "input 1-2" zijn als je track in stereo staat...anders moet je dat selecteren via het icoontje met die samengedrukte liggende 8 net onder de schuif)

ga terug naar je arrange scherm (dat is het hoofdscherm) en zet je track in opname (dat kleine icoontje naast mute..het wordt rood).

via je transport window ga je in opname ("rec" dus)

let er wel op dat je begint op te nemen VOOR je midi data en dat logic niet in loop staat.

logic zal je vragen waar en hoe de opname weggeschreven moet worden

bij oudere/goedkopere geluidskaarten zal de midi en audio playback niet echt gelijk lopen (latency heet dat) en je moet in de setup wat experimenteren met audio settings.

Back