wat is er mis met deze melody?

Welke melodie? Je bedoelt die samenvoeging van sequences en arpeggio's?
Studio 100 kan er wel wat mee.

lijkt me wel dat je hier een solo overheen kan spelen toch? heb er zelf 4 variaties ingezet gedurende het voorbeeld. gaat er voor nu ff om of de lijntjes harmonieus bij elkaar passen. of dat meerdere personen extreme dissonantie horen?

lijkt me wel dat je hier een solo overheen kan spelen toch? heb er zelf 4 variaties ingezet gedurende het voorbeeld. gaat er voor nu ff om of de lijntjes harmonieus bij elkaar passen. of dat meerdere personen extreme dissonantie horen?

Ik bespeur een melodie op 0:46
Dat moet je als thema houden, en moet dus minimaal 2 keer terugkomen. Bouw hier je nummer omheen. Stop het niet te vol. Je moet nu dus nog een couplet melodielijn verzinnen
op 1:12 moet je echt stoppen met dat vibes refrein melodietje. Met solo bedoelen we dus melodie. die enigzins mist.
De song klinkt achterhaald. Je moet echt andere sounds gebruiken

klopt, dit is ook nog geen track, het is meer alle elementen met elkaar introduceren, komt goed :)

ik zou hem weggooien

er klopt maar heel weinig in deze opzet, het begint al met die baslijn, die is niet fijn om naar te luisteren in combinatie met de kick. De kadanz daarvan is vervelend om naar te luisteren en maakt de track zo vol dat er weinig ruimte overblijft voor de melodielijnen. Verder speel je in het begin een melodielijn die exact de baslijn volgt kwa ritme een nootkeuze. Moet je niet doen.

Dan ga je verderop meerdere hele simpele melodielijntjes combineren, ik snap denk ik wel wat je er mee wilt bereiken, maar de keuze van de noten die samenvallen liggen kwa harmonieen niet lekker in het gehoor.

Dus eigenlijk wil je heel veel, maar daardoor klinkt het naar mijn mening helemaal niet goed. Wat je dan veel beter kan doen is het simpeler houden. Dat begint al met de baslijn, ik zou die dan opbouwen uit 2 of 3 baslijnen waarbij de zware diepe bass op de afterbeat komt en de hulpbaslijntjes voor de groove in een mid frequentie gebied de drive gaan opvullen. Dan heb je een lekker ademende basis om je melodielijnen op te bedenken.

Gebruik dan voor de melodielijnen simpele lijntjes. Speel wel met het ritme en de lengte van de noten in die melodie lijnen en als je voor een 2e lijn gaat die tegelijk speelt, laat die dan de eerste lijn aanvullen en niet overstemmen.

Om wat ideeen hierover op te doen zou je kunnen luisteren naar de oudere cd's van"
- paul van dyk
- der dritte raum
- cosmic baby

Die doen dit soort truukjes heel erg goed namelijk.
De stijl is natuurlijk wel verouderd, tegenwoordig is de muziekstijl toch heel anders. Maar dat neemt niet weg dat ik dit ook een heerlijke stijl vindt om naar te luisteren of voor de fun te maken.

niks zeggend gebeuren, saai, oubollig en kinderachtig.

vergelijk het eens met deze track...

ja raphie houd van trance, heeft dan weinig zin om een technotrack oid als referentie te nemen he.

bv deze track:

:D

Er zit idd meer in deze track dan je op het 1e gehoor zou denken.
Ik zou in het begin minder snel van akkoord wisselen om zo de spanning wat langer vast te houden.
En als je dan wisselt heeft het veel meer impact dan nu.
Nu is het meteen al van tralalala, 538, Breezertje erbij en hoppekee.

Raphie, je hebt je post van 20:30 verwijderd, maar ik vind de edit waarnaar je verwijst erg lekker :)

ja is iets niet goed gegaan met de soundcloud compressie (clap o/a) maar ik zet hem wel ff terug, moet je daar maar ff doorheen prikken

http://soundcloud.com/dropboxmastering/happiness

hey dat klinkt een stuk beter.
alleen kan je niet een donkere diepere modernere basslijn erin doen, het is te speels??
Dan met wat vocals en versieringen heb je een goede commercieele track.

ja, bassline ben ik nog niet uit vorige was te zwaar, vind voor deze track een "full on" bassline wel lekker, misschien toch de subbass nog weer even wat zwaarder aanzetten.

ja raphie houd van trance, heeft dan weinig zin om een technotrack oid als referentie te nemen he.
ja da snap ik wel natuulk
maar je zegt vergelijk t ermee
en die track was ook gewoon saaie poep

Back