wat is er mis met deze melody?

waarom vergelijken met die track, ze lijken nogal op elkaar maar die youtubecliptrack is toch ff wat minder majeur, het melodietje is pakkender en het geheel afwisselender.

Daardoor klinkt deze minder K3 dan die van Raphie maar nog steeds heel erg commercieel. Vandaar het vergelijk.
Ik vind het ook niet een kwestie van een basslijn zwaarder aanzetten maar meer het gehele arrangement. Te veel meer van hetzelfde.

ok
nou ik vind die andere track dus ook zoutloze saaie takkemeuk
vandaar
maar vooruit
ik leg me maar neer bij t feit dat mensen dat aardig kunnen vinden :D

ja is iets niet goed gegaan met de soundcloud compressie (clap o/a) maar ik zet hem wel ff terug, moet je daar maar ff doorheen prikken

http://soundcloud.com/dropboxmastering/happiness

Track is er niet veel beter op geworden "eentonig dus", dat thema is te simpel en niet bijster origineel. Zeker als je het nog gaat rekken, wat neigt naar "inspiratie loosheid" maar je moet het zelf weten en je eigen ding doen. Echt veel worden zal het niet, maar acht "tis voor de hobby zullen we maar zeggen"

soms leg je een track weg en een paar maanden hoor je hem voeg je een element toe en loopt die wel...

voor de jaren 90 was dit wel iets leuks geweest. Verder hoor ik een herhaling van 4 akkoorden ofzo, een kick/bass die niet beukt, en een melodiesound in de break die je uit elke casio kan halen.

Nog niet heel interessant, maar ik ben dan ook absoluut niet thuis in deze stijl...

Wat ik een beetje mis in de tracks van Raphie is een samenhang in opbouw, het is altijd of er knopjes gemuted en geunmuted worden, terwijl er moet een samenhang zijn, een opbouw, etc..

Dat mis ik, consequent eigenlijk.. :)

ik heb eigenlijk maar 1 tip raphie, ik weet dat je er keihard aan werkt, maar ik merk dat je tegen je eigen grenzen gaat aanlopen kwa harmonie ontwikkeling. Is het niet een mooie volgende stap om eens een paar jaar pianolessen te nemen?

Ik zeg dit omdat ik vind dat je de productietechniek wel onder controle hebt, echter zoals demian ook terecht opmerkt, de opbouw is simpel en voorspelbaar, de tracks klinken allemaal wel een beetje hetzelfde inmiddels en de keuzes die je maakt voor melodie en chord progressies zijn eigenlijk te simpel voor de rest van je kunnen.

Aangezien je zo veel geinvesteerd hebt in alles om het muziekmaken heen (gear, software en productiekennis), zou ik het een logische vervolgstap als je nu ook wat gaat investeren in jezelf kwa skills.

Als je doel alleen maar is, gewoon voor de fun en hobby wat muziek maken hoeft dat uiteraard niet, dan kun je gewoon lekker zo bezig blijven.

Ik heb een goede pianoleraar, maar die zit een beetje ver weg voor je. Maar serieus, pianoles, en dan met name het leren van akkoorden en toonladders, is iets waar je je leven lang plezier van hebt.

En een muzikaal gehoor zou natuurlijk fijn zijn, zodat je altijd weet dat wat je maakt, ook klopt qua noten en akkoorden.

Ik loop ongeveer tegen hetzelfde aan. Mijn productie skills overtreffen mijn pianospel met een verhouding 1 op 200 ofzo. Maar door de basis te weten, en creatief met de pianoroll te werken, kom je een heel eind.

Wat anders altijd perfect werkt, is een toetsenist laten komen. Dat geeft toch altijd net dat stukje extra waar je zelf niet aan denkt, en das echt een pluspunt

Wat ook goed werkt is eens samenwerken, krijg je ook vaak leuke ideetjes en heb je minder tunnelvisie. of je kunt elkaar aanvullen.....

Wat ook scheelt is, denk niet van uit geluid/sound/mix maar van uit de muziek zelf..

goede tips, maar ook kom er steeds meer achter dat ik de productiekant eigenlijk leuker vindt dan het schrijven. geef mij een midi schema en ik maak een remix, vind ik leuker. ik vind het schrijven toch maar ieder keer maar weer een charter om aan de bak te kunnen.

misschien toch maar weer eens in de tribal duiken, percussie gaat me altijd wel goed af.

Zo! net weer ff 2 uurtjes aan het sleutelen gegaan, klinkt nu toch allemaal weer wat homogener, iets minder K3 :D en ook de mix ff wat rauwer gemaakt.

Mind u de mix is nog steeds kudt, bass kan iets te heet zijn en bepaalde lijntjes te zacht, beetje veel verb af en toe, maar moet de kleine zo weer flesje geven, dus ff geen tijd om te mix verder in te regelen, anyway, melody beter? :D of ben ik gewoon een massochist :D

http://soundcloud.com/dropboxmastering/happiness-v2

Ik vind het een lekkere track geworden. Groot verschil met de eerste versie! De melodie is niet verkeerd maar ook niet vol emotie, redelijk standaard. Je maakt veel goed met de productie, dat kan je erg goed! Ik 'hoor' er wel een zangeres bij, misschien kan die een mooie contra melodie pakken en dat brengt ook emotie in de track. Daarna kan ie wat mij betreft zo de hitlijsten in. Ik kan jouw productie veel beter waarderen dan de populaire sidechain compressie troep die tegenwoordig uit m'n tv en radio komt. Keep it up!

Ik heb m nog eens zitten luisteren, en krijg wel een duidelijk beeld van hoe je t in zou kunnen vullen:

- Beats: Allemaal eruit. Een Sander van Doorn Breakbeat terug
- Bass: Eruit. te 90's.
- Lead: Swedisch house maffia achtige lead (rauw, knallen)
- Strings: Eruit
- Sweeps: whitenoise sweeps, geen Vengeance fx standaard toelie
- Opbouw: begin met een zanglijn, dan dikke lead, dan beat erbij, break, daarna knallen

ofzoiets...

Lijkt me wel een leuk om dit mee op te pakken, om eerlijk te zijn.

ThnX, probeer een beetje ATB / Paul van Dyk type feel. Da's ook m'n generatie en in die muziekstijl zal ik ook wel blijven (proberen te) hangen :D

voor mij komt het nu rond 2.40 zo'n beetje goed samen, voor de vibe die ik erin hoor. dus tot aan daar nog even flink puzzelen met alle elementen en i.d.d. mischien nog iets meer contrast in de tegenmelody, slowly but steady.....

Ik heb m nog eens zitten luisteren, en krijg wel een duidelijk beeld van hoe je t in zou kunnen vullen:

- Beats: Allemaal eruit. Een Sander van Doorn Breakbeat terug
- Bass: Eruit. te 90's.
- Lead: Swedisch house maffia achtige lead (rauw, knallen)
- Strings: Eruit
- Sweeps: whitenoise sweeps, geen Vengeance fx standaard toelie
- Opbouw: begin met een zanglijn, dan dikke lead, dan beat erbij, break, daarna knallen

ofzoiets...

Lijkt me wel een leuk om dit mee op te pakken, om eerlijk te zijn.
Had even een vraagje: snap wel dat de bass 90's klinkt maar hoe klinkt een goeie bass dan anno nu volgens jou?

Back