Swedish House Mafia bij BNN

Ze hebben een leuk hitje gemaakt. Leuk om te zien hoe dit hitje ontstaat tegen het einde van het programma. Eigenlijk het enige interessante van het programma. Ik kende heel die gasten niet en zapte toevallig op dit programma. Het klinkt zo simpel, maar zo klinken de grootste hits. Alleen "Wat een irritante arrogante gasten zijn het" Zie wat succes met mensen kan doen, die hebben geen Red Bull nodig.

BNN met doorbraakdocumentaire Swedish House Mafia

Vorig jaar waren ze er opeens: de Swedish House Mafia. Met One scoorden ze een enorme zomerhit, het najaar bestormde Miami 2 Ibiza de hitlijsten. Het jongensavontuur van deejays Axwell, Sebastian Ingrosso en Steve Angello is gefilmd door regisseur Christian Larson. BNN zendt de documentaire vanavond uit op Nederland 3.

In Until One is te ien hoe de drie vrienden van Swedish House Mafia de hele wereld over reizen en het ultieme rock ‘n roll-leven leiden. BNN-dj Ajouad El Miloudi interviewde de mannen tijdens Mysteryland voor zijn 3FM-programma The Sence of Dance. Ajouad: ‘In deze documentaire is heel goed te zien hoe de dj’s overdonderd worden door het success. Je ziet hoe hectisch en bizar internationale top-dj’s leven. Een hobby werd een baan, een baan werd een leven. Een docu vol lol, spanning maar ook zeker verbazing!’

Swedish House Mafia beukte niet alleen op Mysteryland. Naast de vele internationale events waren de dj’s ook in de Amsterdam Arena tijdens Sensation. In Until One is te zien hoe ze daar BNN’er Zarayda Groenhart tegen het lijf lopen. Regisseur Christian Larson produceerde ook de video’s voor One en Miami 2 Ibiza voor Swedish House Mafia.

3 On Stage: The Swedish House Mafia, 23.35 uur, BNN (NL3)

Steve Angello had pas nog een hitje met de "Capone" phrases van VEC3 gewoon 4 loops op elkaar gezet en verder niks.... kwam binnen op 1 op Beatport, geeft aan hoe diep "de scene" gezakt is, zit geen kunde meer bij, puur marketing

Ach.. diep diep..

Er is ook zo'n gast die alles met 'n Electribe gemaakt heeft, en dat kan je horen ook. Toch ook veel platen verkocht. En marketing, ik weet niet. Je moet het lef hebben die 4 loops in de verkoop te doen. Ik hoor hier ook dingen zat in de TRACKS sectie die zo hitjes kunnen worden. Maar dan moet je ze wel verkopen.

Vroeger, Kenny Larkin, Azimuth. Prachtige plaat, maar zat geluiden zijn presets uit de Kurzweil K2000. Ik kocht laatst iets bij Beatport, 2 dagen later vind ik alle loops in Logic9.

Die Axwell schijnt trouwens best 'n relaxe dude te zijn. Zo'n knakker die m'n 808 'n keer heeft leeg getrokken deed wel eens iets met um.

Ik weet niet, misschien hebben meer mensen dit... maar als je nou echt veel moeite voor je ding zou doen, pluggen, tracks posten, actief social netwerken, proberen geboekt te worden, noem maar op. Zou je dan niet meer doen dan alleen op je zolderkamer tracks maken en 'n beetje masteren? Ergens in die docu zegt een van die gasten "God I miss my family"... van mij mogen ze hun stukje roem hebben. Al lijkt het me best vet om zo'n hitje te hebben.

Fresh Prince is ook ooit heel rijk geworden met 1 hit. Net als MC Hammer, en zo zijn er nog veel meer.

ja dat kan nu niet meer he, rijk worden van 1 hit.... is ook wel een beetje sneu als dat je doel is...

Eerder zat ook eric prydz er ook bij, dat is toch wel een goede muzikant/producer en ook al wat langer bezig...
Voor de rest gehypete lui en die muziek is gewoon de vervanger van de trance...net zoals Dooiemuis

Sommige tracks zijn best aardig maar al sje dit langer dan een een half uu rmoet aanhoren toch bestwel slecht als ik het vergelijk met hoe bv Sasha draait....maarja dat is mijn smaak natuurlijk....

Steve Angello had pas nog een hitje met de "Capone" phrases van VEC3 gewoon 4 loops op elkaar gezet en verder niks

Zijn zoveel tracks gebaseerd op loops. Boeiend. Doet iedereen man. Worden nog btje euries mee gemaakt ook.. Uit liefde voor de muziek maar ook leuk als je ervan kan eten he..
Dat er dj's zijn die t kopen betekend dat er mensen zijn die er op dansen. Waar gaat t echt om? Dat je moeite hebt gedaan om een snare te bakken of dat je gewoon die sample gebruikt die past? en dat t lekker klinkt?

Een ruk plaat met een naampie eraan vast. Dan gaat de marketing als vanzelf...

De scene is op een slimme manier veranderd door gasten die niet moeilijk doen maar wel lekkere tracks bakken. met hier en daar een minpuntje.. tjah,
Heb ik weinig tijd dan ga ik niet elk elementje zelf maken.. Voor wat? is toch onzin.. Als een sample/loop past, dan past ie.. En dan gaan we niet moeilijk doen he... tijd=

Dus een plaat is helemaal te gek.. tot je de samples tegen komt?

Laatst gewijzigd:
iemand trouwens de link van de uitzending? of zijn ze echt zo omhooggevallen geworden?... -_-

Steve Angello had pas nog een hitje met de "Capone" phrases van VEC3 gewoon 4 loops op elkaar gezet en verder niks.... kwam binnen op 1 op Beatport, geeft aan hoe diep "de scene" gezakt is, zit geen kunde meer bij, puur marketing

Het wordt dus verkocht, dus is het aan het publiek van dit soort muziek te wijten die geen zak van muziek weet maar alles goed vindt zolang er een vette beat in zit... ?

klopt, ofwel Schleis & consorten van Vengeance maken gewoon "vette" sample libraries
want of je het leuk vindt of niet 90% van dit soort spul is Vengeance, ToolRoom (SampleMagic) en NEXUS.

klopt, ofwel Schleis & consorten van Vengeance maken gewoon "vette" sample libraries
want of je het leuk vindt of niet 90% van dit soort spul is Vengeance, ToolRoom (SampleMagic) en NEXUS.

ja maar dus als dan en ook dat,
het is wel muziek die over een paar maanden vergeten is omdat het hap slik weg muziek is... :dj:

Vind t wel een creatief plaatje eigenlijk...
Maar de wanneer waarop een mix in elkaar zit is nog steeds de hele freaking trick. Maakt t nou uit welke samples/geluiden je gebruikt. Zolang t maar fris, crispy en pompy klinkt. en werkt om de mensjes hun voetjes van t vloertje te krijgen ..
Een plaat word pas uitgebracht als de mix goed klinkt. Kun je ruk geluiden gebruiken of die van vengeance... ;)

Maar helemaal schaamteloos kan ik t zelf ook niet.. maar zijn genoeg platen waar geeneens processing meer erop zit.. Alleen een tikkie zachter..

Het wordt dus verkocht, dus is het aan het publiek van dit soort muziek te wijten die geen zak van muziek weet maar alles goed vindt zolang er een vette beat in zit... ?
dat zijn dan ook mensen die niet zelf naar (goede) muziek op zoek gaan... easy come, easy go...
voor mensen waar muziek geen enkel doel behoeft te hebben maar slechts een accesoire is van een lifestyle...

Klopt. Veel muzikanten zijn obsessief bezig met muziek. Het moet DIE synth zijn met DIE effectprocessor, anders klinkt het minder vet, minder breed, minder..., ... Het moet dan ook liefst nog gemaakt zijn in dé DAW van het moment, met een dikke audio interface met superconverters, enz.
Terwijl de man/vrouw in de straat daar allemaal geen reet om geeft en gewoon een vette beat met een lead die gemakkelijk in het oor ligt wil, die bij wijze van spreken net zo goed in Fruity Loops op een oude PC met een setje KRK's kan gemaakt zijn.

Laten we nou ff nadenken met zijn allen. Wie koopt nou muziek (zeker deze clubdingetjes) die toch voornamelijk digitaal worden uitgebracht??

DJ's.

Waarom kopen DJ's deze shit? Omdat het een bekend (goed geplugt) hitje is die het goed doet op de dansvloer.

In het kort, slimme marketing. Vroegah deden de platenmaatschappijen dat soort dingen voor je, nu doen de producers het zelf.

Back