MELODICA !

happy elf

Stamgast
ja, ja, enkele weken geleden een nieuwe Melodica ( of Pianica in het engels) gekocht.
Okee, t'is geen synth of orgel, maar wel een toetsen instrument en het kost maar 20 euro ! Met een goede microfoon en wat reverb heb je dan toch een echt leuk instrument voor in de mix.
Ik heb de melodica in het hieronder gelinkte gefilmpje ook nog geloopt :

het is maar een tip.

leuk instrument,

Als je dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel :o:lange pads speelt dan doe je gelijk ademhalings training. zo heeft mijn atletiek er ook profijt van.

Volgens mij zag ik jouw ook blauw worden aan het einde:)

leuk filmpje

ik gebruik de Boss RC 20, volgens mij het meest gebruikte loopstation.
Ik gebruik het voor veel acoustische instrumenten, maar ook voor synths.
Zoals in het hieronderstaand clipje waarin ik enkele sounds van de CS 2X demonstreer :

Melodica's kunnen inderdaad echt wat bijbrengen. Ik heb de rode (alto) en de groene (soprano) uit de jaren '60 en daarmee kan je echt wel zalige klanken maken. Akkoorden, maar ook "solo leads". Of beide melodica tesamen voor de complete sensatie :D Het is ook mogelijk om scheurende dissonanties te krijgen zoals bij een sax. Maar dat is misschien omdat de mijne niet echt goed gestemd zijn. Dat heeft ook wel iets natuurlijk, dat half valse, dus ik denkt dat ik ze nog ff zo laat.

Heeft iemand hier de Hohner Melodica's (of die van Thomann) al eens vergeleken met de oude trouwens? Of een basmelodion, van bv. Hammond? Dat lijkt mij wel wat, maar € 400 is toch wat veel voor "speelgoed"...

Nu nog een melodica uitvinden die speelt als een mondharmonica, die dus muziek maakt bij uit- én inadamen. Met een 88-key keyboard ;) En doe er dan misschien direct een pneumatische pomp bij. Of is het dan een automatisch harmonium?

Geeft gelijk aan dat er wel degelijk vrouwen in electronische muziek bestaan

Uiteraard!

2008-03-jean-michel-jarre-2.jpg

hoi Wout,

het nummer is gewoon een soort van improvisatie met een melodietje. Het heeft geen naam. Maar leuk dat jij Amy X Neuburg kent. Zij speelde net als ik verleden jaar op het Live Looping Festival Y2K-X in Santa Cruz, Californie. Ik trad daar op met mijn act LOOP THE BALLOON. Ik heb haar niet ontmoet en ook haar show heb ik gemist. Ik zat toen net met enkele andere internationale loopers in de kroeg om de hoek, denk ik.
Maak jij enkel reclame voor haar of doe jij ook boekingen ?
Ik doe dit jaar weer wat festivals als LOOP THE BALLOON en 12 maart speel ik een half uurtje in de grote zaal van Paradiso,

groet,
Jeroen

Ik maak alleen reclame voor haar.
De boekingen doet ze zelf.
Wil je haar vragen?

Ik ben eens met een aantal anderen met haar op vakantie geweest.
Tot haar relatie met een van mijn vrienden uitging, was ze regelmatig in Nederland.

Die dame is zo ontzettend goed.

Wout

Back