Controller voor het switchen van tracks in Ableton

MvD

Ouwe rot
Beste synthforumers,

Ik ga binnenkort live mijn Macbook gebruiken. Ik ben opzich best tevreden over de interne geluidskaart maar zit er toch aan te denken een externe te kopen. Het zal wel USB worden want ik beschik niet over firewire in mn macbook.

Ik zat te denken aan een Tascam US 1641. Iemand ervaring met deze geluidskaart i.c.m. MAC? Ik heb een poging gewaagd door de lange geluidskaarten mac thread te komen maar het is jammer dat er snel van het onderwerp afgeweken wordt en het zijn zoveel pagina's dat ik door de bomen het bos niet meer zie... Nog even voor mijn duidelijkheid een externe geluidskaart zorgt voor ontlasting van de CPU en werkgeheugen toch?

Maar even terug te komen op mijn vraag, ik gebruik Ableton 8 i.c.m. Native Instruments Kontakt. Bestaat er bv. een externe controller dat je in Ableton eenvoudig van track 1 naar track 2 overschakel in de record mode? Of adviseren jullie om een ander programma te gaan gebruiken?

Ik wil alleen VSTi's kunnen gebruiken en eenvoudig daar tussen kunnen schakelen en ze alvast klaar gezet hebben zodat ik meteen over kan switchen.

Ik heb een M-Audio Oxygen (25) 3e generatie en daar zitten hardware knoppen op waarmee je in Ableton van track kan wisselen. Zelfs knoppen voor het wisselen van patches maar die heb ik nog nooit gebruikt. Let op de eerdere generaties hebben deze opties niet.

Ok nice :)

Zou het dan ook met de M-Audio Axiom 61 kunnen? Deze heb ik namelijk. Ik heb 't nog niet getest moet ik zeggen hoor...

Of als je nog geen keyboard erbij nodig hebt kan je zo'n simpel maar krachtige Korg Nano Kontrol series, die PadKontrol ga ik eind vd maand halen, kost maar 65 nieuw.

Back