Vette sampletrack

Johndoe11

Gedeactiveerd account
In m'n andere topic hadden we het over "vette sample tracks"

dus heb ik er ook maar ff snel eentje gemaakt.
kruising tussen Tech House lounge en wat Deep House...... met een basslijntje gejat van Queen :okdan:
lekker als je met je bezopen wodka redbull bakkes dronken tussen veels te jonge meisjes staat te dansen :D

Laatst gewijzigd:
Netjes dat je een poging hebt gedaan.. maar vet issie natuurlijk niet..

Ik weet het, 'vet' is smaak gebonden.. Maar als je claimt dat het een piece of cake is en predenteert dat je het kunstje wel beheerst dan verwacht ik ook wel wat...

Maar goed, zo zie je maar dat het dus wel moeilijk is :-)

Maar wil best wel eens een hele vette sample based track hier droppen hoor, da's niet zo moelijk, alleen daar krijg ik weer geen voldoening uit.

was ook maar 2 uurtjes werk, ga er volgende week misschien nog wel ff een paar uurtjes aanzitten
dit via midi programmeren is een week werk. ff los van de lijntjes, heb je dus heel snel een vette groove, nu zijn dit nog samples en 2 loops, ga je alleen maar met loops werken dan kan het natuurlijk nog sneller

Basslijntje lijkt me sowieso een nootje of wat te laag in combinatie met de rest, maar goed..

In m'n andere topic hadden we het over "vette sample tracks"

dus heb ik er ook maar ff snel eentje gemaakt.
kruising tussen Tech House lounge en wat Deep House...... met een basslijntje gejat van Queen :okdan:
lekker als je met je bezopen wodka redbull bakkes dronken tussen veels te jonge meisjes staat te dansen :D

Dit is echt slecht........praatjes vullen geen top40 gaatjes...

Tenzij je joe cockers woman to woman sampled :D Da's niet zo moeilijk nee

Haha.. ja klopt.. 'knick knack paddy wack give a dog a bone'.. maar goed, die gasten samplen strictly vette shit hey..

Sampling houd niet in een loop van een vette plaat pakken en een beat eronder zetten.

Sampling, mits goed uitgevoerd is een kunst, en gaat terug naar de essentie van house muziek die vanuit de hiphop is onstaan.

Dat is het proberen vangen het spirit in de loop. die als het ware een heel nieuwe track omzich heen laat maken.

Het is dan ook wel handig als je een instrument speelt om te kunnen horen of je loop in tune met de rest van de track:)

MM damn sampling is moelijk. kon ik dat maar.

dat vind ik wel een compliment, dat je denkt dat dit een kant en klare beat is :)
en kijk eens in de oldskool hiphop waar ook willekeurige instrument samples door elkaar worden ingezet (stabs en opgeknipte rifjes) zo vreemd is dat niet hoor.
Anyway, door de vraag in het andere topic te beantwoorden en deze topictitel te kiezen, zet ik hem natuurlijk ook mooi voor, voor open doel :D

duidelijk topic....jij kan niet voetballen, TS kan geen vette sample track maken..... :D

luister eens goed naar de percussie fjoez, Da's niet ff simpel een paar hats en bongo's

dat valt allemaal wel mee toch...anyway
vet is t zeer zeker niet

je houdt ook niet van lounge?
de stabjes en het basje zijn i.d.d. heel simpel
ging mij er puur om, om even een voorbeeld van wat ik een vette beat vind te laten horen. maar als je niet van groovy house houdt dan kan je er weinig mee. luister bijv maar eens naar de Supperclub compilaties en vooral de CD2's die staan vol met dit soort spul.

t heeft weer geen identiteit, overtuiging
het is een benadering van een verzameling ipv een uniek exemplaar binnen de verzameling
ik wil niet alleen maar bashen overigens..maar je zegt zo makkelijk dingen die je niet waar maakt of die dan niet kloppen of zo
je mot je ziel in een track stoppen, samples of niet
althans, dat hoeft natuurlijk niet, je kan ook lekker wat rommele natuurlijk
maar als je echt wil dat de track iets wordt wel natuulk

luister eens goed naar de percussie fjoez, Da's niet ff simpel een paar hats en bongo's

dan doe je iets fout denk ik. In stylus rmx maak je dit soort percussies in 3 minuten.

Maar even on topic. Een vette plaat is natuurlijk subjectief. Een paar loopjes bij elkaar plakken maakt inderdaad niet per definitie een vette track. Wat ik wat jammer vind is dat je niet hoort dat de bassline niet op toon staat met de rest van je track. Ook heeft heeft de track geen enkele punch en klinkt als een gezapige hoeveelheid loops die gecombineerd worden.

dus misschien heb je toch iets te hoog van de toren geblazen en komt er wel iets meer bij kijken bij het maken van een vette track :D

hmm, dit was niet je meest grote creatieve moment zo te horen... ge eurd bij mij altijd als ik stoned ga mixen.. niet doen..
anyway.. leuk dat je jezelf f met de neus op de feiten drukt over hoe moeilijk het is om een werkende track te maken.. met samples/loops.. .. ..

erg moeilijk om hier positieve krietiek op te geven want de hele approach is naar mijn idee niet juist.. ben verbaast want had wel beter verwacht..

zonder juiste mix en arrangement staat deze muziek gewoon niet. Probeer de elementen op een slimme manier bij elkaar te laten horen.. dat je hoort dat er over na is gedacht.. dat t simpel klinkt en niet zomaar klakkeloos wat samples/loops over elkaar heen zijn.. tzit 'm in alle geluiden die zodanig moeten passen dat je mix openheid krijgt.
wees selectief in je geluiden/loops en hoe ze geplaatst zijn.. Alleen dat wat nodig is. Anders verlies je een thema.. of komt t thema er niet.
diepte en clarity vinden.. gaan vergelijken wil ook wel is helpen..

't kost wat tijd maar als je t eenmaal door hebt dan ist zo makkelijk...

Laatst gewijzigd:
je houdt ook niet van lounge?
de stabjes en het basje zijn i.d.d. heel simpel
ging mij er puur om, om even een voorbeeld van wat ik een vette beat vind te laten horen. maar als je niet van groovy house houdt dan kan je er weinig mee. luister bijv maar eens naar de Supperclub compilaties en vooral de CD2's die staan vol met dit soort spul.

Dat zegt nog steeds niks over de kwaliteit.

Vergelijkbare discussies

Back