Quark (electronica experiment met polyritmiek)

Er zit één heeeeel vaag geluid in wat klinkt als een soort startende brommer. Wel heel lekker, heb hem gewoon rustig tot het einde afgeluisterd.

thanks !! voor het luisteren, dat doet me goed:)

die brommer is een microfoon standaart naar beneden gepitched.

mooie klanken, en aparte opbouw ook.en lekker organisch levendig..

heb je nu alvast iets voor de SF-contest 2011!

ik hoor alleen geen polyritmiek. alleen een bassdrum met een, om de zoveel maten, verschuivend patroon.
wel leuk effect, maar ik kan dat niet als polyritmiek zien. voor mij is dit gewoon 4/4

Hey Marsmusica, dat heb je goed gehoord. die bassdrum beat dat is een verlopende maat. Echt goed dat je dat precies hoort:okdan:

d8dat dat polyritmiek was... misschien nog een keer proberen.

Mooie track hoor, dit soort dingen lust ik wel :okdan: Goede opbouw ook.

Ik probeer te bedenken hoe je dat brommer/kettingzaag geluid met een microfoon standaard hebt gemaakt.... naar beneden gepitched okee, maar dan begrijp ik nog niet hoe je geluid uit die standaard hebt gekregen :?

Hey Marsmusica, dat heb je goed gehoord. die bassdrum beat dat is een verlopende maat. Echt goed dat je dat precies hoort:okdan:

d8dat dat polyritmiek was... misschien nog een keer proberen.

ik hoor alles! ook mijn buren....en allemaal mensen die kwaad over me spreken, en me iets willen aandoen..oh nee, dat is meer mijn eigen paranoia! !

er bestaat polymetriek en polyritmiek

ik denk dat wat jij doet, eerder polymetriek is. maar dan wel heel subiel gebruikt.
polymetriek is verschillende maatsoorten onder en boven elkaar. dus bijvoorbeeld een melodie in 3/4 (drie tellen), terwijl de piano heel duidelijk in 4/4 speelt.

polyritmiek is binnen in een maatsoort verschillende onderverdelingen. bijvoorbeeld de meest bekende: 2 tegen 3.
3/4 met achsten: 1 ne 2 je 3 je
is onderverdeeld in drie groepjes van twee achsten. dus 3 accenten.
we kunnen ook accenten spelen om de drie achsten:
1 ne te 2 je te
dus dat zijn twee accenten. of te wel: een 6/8 maatsoort door een 3/4 heen.
een van mijn grote favorieten!

3 tegen 4 kan ook. dan moet je de tellen in 4x 16den zien. en dan groepjes van 3 16den vormen.

ik hou dr wel van. al die Escher-achtige ritme-effecten! :-)

Ik probeer te bedenken hoe je dat brommer/kettingzaag geluid met een microfoon standaard hebt gemaakt.... naar beneden gepitched okee, maar dan begrijp ik nog niet hoe je geluid uit die standaard hebt gekregen :?

lijkt me een standaard geluidje.....(grapje)

Je verstelt de microfoonstandaard met een microfoon er in, en de wrijving van de rubbertjes in de knik veroorzaken vibraties die door de mic opgepikt worden, wat opgenomen is en daarna naar beneden gepitcht. Moet ik het zo zien?

AH OK, dus dat noem je polymetriek.. dat wist ik niet. thnx voor de muziek les.:okdan:

@hooihuis ik ging een liedje zingen met mijn gitaar en toen trok ik een mic stand naar beneden.

Daarna heb ik een paar keer heel langzaam die stand naar beneden getrokken en geprobeert een constante toon eruit te krijgen.

Dit kan je ook heel mooi met deuren doen.

Echt balen maar mijn DR100 recorder ligt nu bij de dealer daar heb ik echt maar een week pleziervan gehad:(

Voor de liefhebbers heb ik een brommer sample erbij gedaan:D

zet je geluid wel zacht aub.

Attachments

• DR-100_0049.wav
    7,2 MB · Bekeken: 112
Je verstelt de microfoonstandaard met een microfoon er in, en de wrijving van de rubbertjes in de knik veroorzaken vibraties die door de mic opgepikt worden, wat opgenomen is en daarna naar beneden gepitcht. Moet ik het zo zien?

Jep!

Leuk trackje zeg. Die gitaarachtige sound doet me denken aan Paul Kalkbrenner tracks hehe (die van Berlin Calling).

so dan wat een reacties:) dat heb ik niet verwacht.

Heel erg bedankt, dat doet me echt goed:okdan:

Lekker man !

Vind de mix erg dik, mooi in het laag zonder overdreven te worden. Zou niemand storen tussen twee (goeie) tracks van BoD. :luv:

Sferisch nummertje inderdaad :)

Back