yamaha rs7000 en adaptec 2930 ultra

reemzs

Nieuwkomer
ik heb een rs7000 aangeschaft, nu wil ik m eigenlijk aansluiten op mn pc om samples uit te wisselen.. ik heb een hoop smart media cards dus doe dat nu op deze manier maar volgens mij werkt het lekkerder met scsi... kan dit met adaptec 2930 ultra...????

peace reems

De Adaptec 2930U ondersteund zowat alle gebruikelijke SCSI-protocollen. (SCSI-1, SCSI-2, Fast SCSI-2, SCSI-3, and Ultra SCSI)

De handleiding van de RS7000 vermeldt niet welk protocol er wordt gebruikt:

Operation is not guaranteed if the SCSI connector of the RS7000 is connected via a converter to any external device other than a 50-pin SCSI device (such as a Wide SCSI, ATA (IDE), USB, or IEEE 1394 device).

Uiteraard moet je ook nog nagaan of die Adaptec 2930U wel in jouw computer zal werken:
- past de kaart wel in jouw computer (PCI-slot)
Misschien kan je ook eens rondneuzen op het hardwareforum van RS7000.org Er zijn daar meerdere discussies over het gebruik van SCSI en de RS7000. Waarschijnlijk handig om weten vooraleer je SCSI-apparatuur aanschaft.

Zelf heb ik geen RS7000 maar enkele jaren terug had ik wel een Motfi 8 met SCSI en niet alle SCSI-apparaten konden herkend worden door de Motif (De PC herkende wel alle apparaten).Dus, ook als het 'op papier' zou moeten werken, is het toch raadzaam om één en ander uit te pluizen zodat je zeker weet dat het zal werken. Een beetje kennis van SCSI-terminologie is handig.

Volgens mij moet je ook dat TWE programma van yamaha op de pc hebben?

Back