Voor zover ik weet heb je bij een enkelvoudige Y-kabel (dus van 1 naar 2) geen hoorbaar verlies. Bij bijna alle andere opties zitten er componenten tussen, dus wordt het er niet beter op.
net met de Kelly Bass management plugin wezen spelen en een LCR+LFE config in de Studio connections. Dit werkt PERFECT! in Cubase dan......
kan zelfs m'n CC121 button configureren voor control room volume en mute.
helaas heeft deze setup ook een aantal nadelen:
- geen support in wavelab of andere windows apps. dus daar geen sub
- geen gebruik meer van m'n BMC-2 als monitor controller (moet dus de MR816x DACs gebruiken, op zich ook geen straf)
Meten en calibreren in REW lukt dus ook niet aangezien ik de sub dus niet buiten Cubase gebruiken kan.
vanavond maar ff met de Benchmark gaan testen, dan heb ik al deze problemen niet, maar met het swappen van Benchmark en BMC-2 tussen de 2 installaties introduceer ik wel weer wat uitdagingen voor de andere installatie. Maar tot nu toe nog geen cent geinvesteerd, dus ik priegel nog even door en overweeg m'n afwegingen.
Net de Benchmark HDR aangesloten in de studio, dit klinkt zoals het moet klinken! strak, homogeen over alle volumes en super detail. dus de BMC-2 voorlopig even naar de huiskamer, totdat ik er uit ben of ik uberhaupt met sub verder wil in de studio. Eerste indrukken zijn namelijk altijd imposant, eerst maar eens wennen, meten met REW en mixen.
Je kan met 'n Y splitter wel aan de ene kant van balanced naar unbalanced gaan en aan de andere kant niet, maar dan moet je niet de koud en de ground bij elkaar solderen... dan doet ie de andere kant ook.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.