x0xb0x met x0xi0 mod

Hallo Analoge puristen,

Zo blij als een kind ben ik nu aan het tweaken aan mijn nieuwe x0xb0x met xoxi0 mod.
Het geluid is PHATT!!
- 303 emulatie is 98% close (geschat na 1 uur tweaksessie)
- de x0xio mod is echt geweldig. Het lijkt wel als een nieuwe synth in de x0xb0x.

Er is nog veel te onderzoeken, want ik snap al die extra mod opties nog niet helemaal. Maar ben errug blij met deze aankoop

Hebben jullie ook ervaringen met deze b0x ?

Attachments

• x0xb0x.jpg
    x0xb0x.jpg
    42 KB · Bekeken: 297
ik heb 1 die bijna af is

maar die custom pcb heb ik, en daarvoor is de slotfase van de build manual niet af :'(

Dat lijkt me super lastig om te bouwen. Ik ben niet echt goed met de soldeerbout LOL
Het is wel echt een aanrader :)

lijkt me ook een superding, het zit echt goed in elkaar, de ontwerper weet waar hij mee bezig is.

Dit is niet de orignele x0xi0 van Brian Castro.. Er zit in Nederland een gast die de x0xi0 mod weer heeft gekopierd en nagemaakt... Kijk goed naar de foto! Als TS ook een plaatje van de achterkant wilt laten zien dan zul je erachter komen dat de layout van de in en outputs heel anders is. (ik zag deze x0x op marktplaats staan een tijdje terug)

Tevens maakt de nederlandse bouwer gebruik van veel goedkopere componenten!
Ik heb zelf een x0xb0x van hem gehad, hierin zat erg veel SMD, ook in het audiopad. Hij heeft dus de originele x0xb0x ook herontworpen en tegeljk modificaties in de PCB verwerkt. Ik vermoed dat het bij de x0xb0x ook het geval is.

Hieronder een foto van de originele BC x0xi0 modiicatie, vergelijk de foto's goed en zie de verschillen..

Complete specs kun je vinden op: http://alphazone1.com/x0xi0/about/features.html

Attachments

• x0xi0_anim2.jpg
    x0xi0_anim2.jpg
    63,4 KB · Bekeken: 210
Waarom zitten de blauwe leds op 4, 8, 12 en 16? Je zou ze verwachten op 1, 5, 9, 13. Verder echt een coole bak, ik ben jaloers.

Heeft Maarten deze box gebouwt?

Ik heb zelf een x0xb0x van hem gehad, hierin zat erg veel SMD, ook in het audiopad. Hij heeft dus de originele x0xb0x ook herontworpen en tegeljk modificaties in de PCB verwerkt. Ik vermoed dat het bij de x0xb0x ook het geval is.
Jammer dat er SMD in gebruikt wordt....
Dit maakt het zelfbouwen een stuk pittiger ....
Het frontpanel voor de mods ziet er zeer goed uit ...
x0xbox's met de modificaties aan de achterzijde vind ik vaak niet praktisch en mooi...

Ik had de site al gevonden en heb een paar filmpjes gezien/geluisterd....
Met de xi0 mod is het veel en VEEL MEER dan een 303 clone...

Tevens maakt de nederlandse bouwer gebruik van veel goedkopere componenten!
]
Ik had voor de aankoop een uitgebreid gesprek met hem van een uur en hij verzekerde mij dat er geen goedkope chinese chips in zaten. Maarten komt erg integer over en ik vind het een plus dat hij een unieke versie heeft gemaakt.

Ik ben in iedergeval tevreden :)

Ik heb ooit ook eentje van maarten gekocht, anderhalf jaar of twee jaar geleden.
Die was ook erg goed.

Aardige integere gozer inderdaad.

:)

-C-

@Ronegen: gaaf! Je zult er zeker geen spijt van krijgen. De mogelijkheden lijken eindeloos.. Alleen de FX uitgangen zou ik niet gebruiken..

@C738 leuk :)

Wat bedoel je precies met de FX uitgangen en niet gebruiken?

Er zit een hele eenvoudige delay en een overdrive die de output aanzienlijk zachter maakt. Maarten gaf al aan dat dit niet echt heel 'the real thing' was en dat klopte.. Niet te vergelijken met een Boss Overdive panel.. maar wel grappig extraatje :)

ik heb er ook één gekocht van Maarten en ze zijn echt héél mooi afgewerkt. Aanrader !

Heeft Maarten een eigen site? Of contact gegevens?

maarten sound artefacts of uh?
zietr goed uit

wel verwarrend aldie div xoxboxxen
je heb de egt ..kale en de duitse xio ...en deze nederlandse ..ast goed klink , klinkt goed ;-]
:okdan:

Back