BeyerDynamic DT990 + Binaural luidspreker + ruimte simulatie VST plugin - werkt prima in de late uurtjes.
Zie ook:
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=278609
Zie ook:
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=278609
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mixen op een koptelefoon werkt meestal niet.
Zijn altijd wel mensen die er een uitzondering op zijn, maar ik heb het geprobeerd en mij lukt het niet.
Veel koptelefoons gehad, ondere andere de sennheiser hd600, hd650, hd800, en akg k701 en k1000.
De akg k1000 was mijn favoriet. Super hoofdtelefoon en komt het dichts in de buurt van studio monitors qua geluid (je hoort alleen nog meer). Maar toch voor mixen / volume eq compressie gaat er niks boven monitors.
Heb nu klein+hummel o96 monitors, en ze zijn wel gedelailleerd maar niet zo erg als bijv de k1000, maar toch hoor ik de mix perfect op de 096 en weet ik wat te veranderen, waar de muziek zit zegmaar, wat er toe doet, op een manier die ik nooit op hoofdtelefoons hoor.
Heb nu alleen nog een beyer dt48e als hoofdtelefoon om af en toe wat op te checken maar gebruik hem eigenlijk nooit meer.
Gaat niks boven goeie neutrale studio monitors (niet die mini monitor troep met gehyped geluid van adam en krk enzo die in de winkels liggen tegenwoordig trouwens, hoe iemand daar op kan mixen is me ook een raadsel)

Noem eens andere monitoren die wel voldoen.
OT......helaas door omstandigheden moet ik mn ding op koptelefoon doen![]()
Er zijn genoeg monitoren die wel een duidelijk en goed geluidsbeeld weergeven. PSI, de duurdere Genelec series, de duurdere Dynaudio's/Adams/Quested etc. Alleen in het budget onder de 1000 euro per speaker heb je niets wat een rechte weergave heeft, en ook nog eens goed mee te werken is.
Hoe meer high end je chain, hoe makkelijker het is een perfecte mix te maken. (met uiteraard een diepe kennis van muziekmaken en alles wat erbij komt kijken)
Natuurlijk hoor je daar niet alles op, maar wel wat de meeste mensen aan hun oren krijgen.