Vraagje over de Avalon 747sp

DJJANDEJONG

Ingeburgerd
Ik heb bijna genoeg centjes gespaard om dit ding te kopen en ik wilde hem gebruiken als een Mastering bak. Mijn vraag is hoe moet ik dit ding aansluiten zodat ik mijn mixjes via Ableton er doorheen kan halen.

Mijn geluids kaart is een MOTU828mk II, hij gaat via firewire de computer in en er lopen een paar synths en mijn monitors doorheen.

Op de achterkant va de Avalon zijn volgens mij alleen MIC inputs ... en ik heb echt geen idee hoe ik dit allemaal moet aansluiten en het is echt alleen de bedoeling dat dit de master stereo out bus gaat effecten...

een 747 heeft geen mic enkel line inputs die zijn echter gebalanceerd.
Beste is om hem via 2 uitgangen van de MOTU uit aantesluiten en dan hem via e uitgangen weer aan de motu aansluiten en dat dan als opname kanalen gaan gebruiken

Je kan de 2 "sends" uitgangen gebruiken van je Motu.. deze gebruikte ik altijd als extra monitor kanalen, doen het prima!

k snap het nog niet heelemaal ik heb de Avalon gezien en achter op zijn het volgens mij echt mic inputs ofwell die ronden 3 pin dingetjes..

Ik ben niet zo goed et deze shizzle kan iemand precies stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om het aan te sluiten?

Een andere vraag dan: is het wel verstandig om zo'n dure bak aan te schaffen "om mixjes doorheen te trekken"?

Als ik je zo hoor, kom je over als een niet extreem ervaren producer/muzikant/dj. Dan zijn er natuurlijk veel goedkopere, makkelijkere manieren om je mixen te masteren....

tsja, als je er duidelijk niet veel van afweet zou ik twee keer nadenken om zo'n dure bak aan te schaffen en je met 'mastering' bezig te houden.

Nou meestal zit alles gewoon in the box, ik weet hoe een compressor/eq etc etc werkt maar julie moeten begrijpen dat er steeds minder hardware word gebruikt en steeds meer software. Dus kan iemand aan mij uitleggen wat je moet doen om dit ding aan te sluiten....

Nou meestal zit alles gewoon in the box, ik weet hoe een compressor/eq etc etc werkt maar julie moeten begrijpen dat er steeds minder hardware word gebruikt en steeds meer software. Dus kan iemand aan mij uitleggen wat je moet doen om dit ding aan te sluiten....

Antwoord is al gegeven door grooveron...

een 747 heeft geen mic enkel line inputs die zijn echter gebalanceerd.
Beste is om hem via 2 uitgangen van de MOTU uit aantesluiten en dan hem via e uitgangen weer aan de motu aansluiten en dat dan als opname kanalen gaan gebruiken

Die dingen op de achterkant zijn dus xlr line ingangen. Zullen wel enige verloop kabeltjes nodig zijn.
Ik weet niet hoe die motu pricies werkt qua routing...is er een software mixer aanwezig?
Je wil dat die synths plus je ableton geluid eerst door die Avalon heen gaan en dat dan op een ander stel outputs van je motu alles weer er uit komt en naar je monitors...
Wat een verhaal, weet niet of één en ander lekker gaat werken qua latency.
Ik hoop dat diegenen waar je dat ding gaat kopen je goed advies zal geven en de juiste kabels meeleverd. Mocht je daaraan twijfelen dan zou ik afzien van deze aankoop.

Heb wel eens in een studio gewerkt met zo'n Avalon....compressor is niet m'n ding, onhoorbaar & saai.
Grafische EQ is wel ok.
Buizen merk je niets van.
Heb ik al eerder gezegd hier, dat geld kun je beter ergens anders aan besteden.

Nou het gaat gewoon meer om de final mixdown er doorheen te halen voor en lekkere master. De synths etc moeten er niet doorheen alleen de master out.

Ik heb dit ding gehoord en het geeft gewoon een lekker warm gevoel aan de mixjes die er doorheen gaan en het is een klank die Ozone/T-Racks/Waves en UAD niet bij in de buurt komen....

Ja de synths zijn gewoon aangesloten via de midi in/out en de audio in/out, ik kan dan in Ableton hun external instrument selecteren en de synths bespelen. Kan ik dit ook doen met de Avalon? Heb ik gewoon jack naar xlr cabels nodig, dan is het simple...

Maar kan dit?

zou de Avalon niet echt inzetten voor mastering, maar als je het echt wilt, gewoon een paar TRS <> XLR kabels kopen en de TRS out v/d motu naar de avalon, de XLR out v/d Avalon in de TRS in van de motu, I/O defineren in Ableton en gaan....

de 747 is te gek voor mastering, maar redelijk zinloos als het je enige doos is. de compressor is cool met wat tweaken maar erg snel en de eq is veel te grof. ik heb de mijne uiteindelijk verkocht en een 2055 gekocht. wat pimpampeter zegt: voor de 1200 a 2000 euro (hangt er vanaf waar je hem koopt) kan je een boel laten masteren...

747 is een mooie aanvulling voor een mastering chain. Die van mij staat er al 8 jaar tussen.
Soms denk ik weleens, vandaag ff niet, maar dan mis ik toch weer sprankle !

Mijn chain bestaat uit Crane Song IBIS EQ, API 2500, Thermionic Phoenix, Alan Smart c2 en Crane Song HEDD converter.

Back