DGS - Scorpion. Wie kent deze?

Ging ff spitten naar oude MH folder er stond bij is er een van gemaakt prijs 2750 piek :D

DGS Scorpion: Nieuwprijs H.fl. 998,= (€. 449,= ). Wat de elektronika aangaat een
schaamteloze kopie van de MS-20, maar dan zonder patchpanel.
Wat de zeldzaamheid betreft, de ontwerpers beweerden destijds dat er bij voor-
intekening "enorme aantallen" waren verkocht. Helaas zijn die enorme aantallen
nooit geproduceerd, want toen waren de heren er al met de poen vandoor. Trouwens
ook met de onderdelen die voor de produktie bestemd waren, haastig de deur uitge-
werkt voordat de deurwaarder arriveerde. Die zijn later gebruikt om onder de naam
"E-Pro" de Spirit te fabriceren. Niet zo vreemd dus dat hij verdacht veel op de
Scorpion lijkt. :)

Van de Spider beweerden de makers: "Beter dan de legendarische Arp 2600", maar dat
kun je beter met een korreltje zout nemen, hoewel de Spider geen slechte synth is.
Ze zouden ook nog met een modulair systeem en twee analoge sequencers op de markt
komen (waarvoor natuurlijk ook vooraf de volle prijs betaald mocht worden), maar
volgens mij is daar nog nooit één exemplaar van gefabriceerd.

Interessant detail: Hoewel alles uit de DGS (lees "Syntrance") keuken duidelijk
100% analoog is, staat de afkorting voor "Digital Systems". Waarschijnlijk omdat
dat destijds zo lekker hi-tech klonk. :D

Origineel geplaatst door Shivah
mun broek zakt omhoog/B]

Das natuurlijk wel ontzettend handig.

die bij musichouse was de mijne...mun broek zakt omhoog als ik die prijs nu hoor...

Maar klopt het dat er niet meer dan 10 van gemaakt zijn? Shiv:confused:

En hoe ben je eigenlijk aan dat ding gekomen?

Peace...

En aan hoeveel stuks moet ik bij de Spirit denken? Is dat net zo'n 'succes' story als de Scorpion? Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe mijn Spirit klinkt, of beter gezegd, gaat klinken, als Boemtsjak 'm opgelapt heeft.

ik heb hem in 1991 of 92 pin me er niet op vast,gekocht van een marinier die ik kende
hij belde me op en zei"erik ik heb nu iets voor je,het is een heel lelijk eendje"maar hij had ook een cs15,ik zei weet je wat ,laat ze allebij maar komen.
ik kocht het hele spul voor 500 ongv.....tja toen was het spul nog cheapo

ik heb hem in 1991 of 92 pin me er niet op vast,gekocht van een marinier die ik kende
hij belde me op en zei"erik ik heb nu iets voor je,het is een heel lelijk eendje"maar hij had ook een cs15,ik zei weet je wat ,laat ze allebij maar komen.

[offtopic]Maar inderdaad! Wat Martijn er toen voor vroeg was best Aso!:(

[offtopic]Kreeg ooit eens een keer een inruilprijs van 500 gulden voor een Moog opus-3. Had ie later verkocht voor 1750!

Maakt niet uit! Kan de aantal keren niet op noemen hoe vaak ie me gematst heeft!:) Maar vaak!

[Sorry voor deze offtopic, ga gerust weer verder!]

Peace...:biertje:

Origineel geplaatst door sander
Wat is een MH folder?

Een wat oudere "Music-House" Mailinglist!;)

Origineel geplaatst door senso
Ze zouden ook nog met een modulair systeem en twee analoge sequencers op de markt
komen (waarvoor natuurlijk ook vooraf de volle prijs betaald mocht worden), maar
volgens mij is daar nog nooit één exemplaar van gefabriceerd.

Dat laatste vroeg ik me ook al een tijdje af (zie ook plaatje).

Interessant detail: Hoewel alles uit de DGS (lees "Syntrance") keuken duidelijk
100% analoog is, staat de afkorting voor "Digital Systems". Waarschijnlijk omdat
dat destijds zo lekker hi-tech klonk. :D

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met het feit dat het keyboard van de DGS (en ook van de twee E-Pro's) digitaal wordt afgescand en met een D/A-converter omgezet wordt in een keyboard CV. :)

Attachments

• e-pro.jpg
    e-pro.jpg
    19 KB · Bekeken: 101
Ha, ik wil ff melden dat ik vanavond, nu dus net gisteren, bij Pierre ben geweest en o.a. de E-Pro Spirit heb gehoord. Toppertje!!! Net zoals zijn andere synths trouwens, wat een verzameling... Pierre, Thanks!

Ik hoop van ganser harte dat het Martijn lukt om de mijne te repareren, ik zie het helemaal zitten met dat ding.

Nog even een bevestiging van het verhaal van Senso over Syntrance;
Helaas is dit zo gebeurd; deze synths, hoe goed (of niet) ze ook mogen klinken hebben een hele nare bijsmaak.
In 1982 was ik een (ik geloof van de 23) domme koper die in de ranzige praatjes van Syntrance is getrapt.
Mijn schade toen: 900 ouderwetse guldens
Mischien heb ik ergens nog wel een folder van deze dingen liggen, maar als ik die ooit vind zal ik hem ritueel verbranden.

Joost

tja vroeger he !!!
ik heb ook bv een octave electronics cat gekocht voor 400gld ,...
die gaan tegenwoordig voor meer dan 450 pound ,
later ingeruildt op een andere synth, bijna ook de M_H
[durf er bijna niet over na te denken ,waarvoor die bij de M_H is weggegaan.]

erg vervelend ,mensen die synths [willen] verkopen ,voor 3 x de marktwaarde ,...
en dan ook nog zeggen ,ik respecteer jullie , doe je dus niet.
ze proberen het onderste uit de kan te trekken.toch.../
het is idd waar dat iemand er voor moet bieden wat ie hem waard vindt ,
[dus kan je ook gezeik verwachten ,als het 3x te veel is ,...
en niet omdat het nu 10 jaar later is .]
ok alles is duurder ,maar mn pro one hoeft heus niet in een keer 2100 eu op te brengen

voor syrinxen worden ook erg hoge bedragen geboden ,...
maar dat is blijkbaar wel erg zn geld waardt [en blijft het ook,....] in apparaat en sound ,...

zeldzaam, wordt hier in een keer een erg duur begrip ,....
ik vindt een synth moet ook beoordeeldt worden naar zn kunnen/en klank .
niet alleen waarde en zeldzaamheid
ga er lekker boven opzitten,...ofzo
ughh

:walker: :stupid :stupid :stupid

Ja sorry hoor, maar af en toe een leesteken en een normale zinsopbouw maakt het misschien leesbaar voor gewone stervelingen...

Origineel geplaatst door n0_key
Ja sorry hoor, maar af en toe een leesteken en een normale zinsopbouw maakt het misschien leesbaar voor gewone stervelingen...

niks beters te doen?

Origineel geplaatst door mono-poly
niks beters te doen?
Dat kan je jezelf nu inderdaad afvragen. Of was het retorisch bedoeld? Ik volg deze draad gewoon aandachtig en ik vind het persoonlijk altijd een beetje lomp om stug rottig leesbare postings neer te zetten, het is toch een kleine moeite om af en toe een punt en een hoofdletter enzo te gebruiken...

Heb je er aan gedacht dat die jongen wellicht wel eens dislectisch kan zijn?

Nee, maar dat kan hij me vast zelf vertellen als ik over zijn stijl van posten begin, daar is echt niet het halve forum voor nodig. Ik kaart het gewoon even aan. Ik ben tenslotte niet alwetend...

Maar ik stel voor om weer een klein beetje on-topic te gaan, zodat de forum AIVD zich weer op andere draadjes kan storten...

@levka; Joost, als je die folder vind, dan kan me voorstellen dat je er ook wel iemand heel blij mee kan maken. Is misschien toch een positievere draai aan het gehele gebeuren als een kortstondige bbq... ;)

Back