Casio HT-700

Klinkt erg goed - ik moet dringend eens mijn HT6000 wat van naderbij gaan bekijken !
Het eerste deel van je track doet niet eens aan een CASIO denken, zweverig elektronisch, maar als in het tweede deel die PCM drumsamples komen infaden is er natuurlijk de CASIO ontknoping :)

Allejezus, 666 posts, nog maar even snel mijn schrik uiten voordat de zondag hier in Katwijk begint.

Klinkt lekker allemaal.. Blijven aparte bakkies die Casio's. Vind ze uitblinken in meer puncy dingen en voor pads wat minder maar je hebt het beste naar boven gehaald uit de HT

Had je onlangs al een HT6000 weten te bemachtigen???

100 euro is een wel een normale prijs voor de HT6000.. als ie het doet dan.. heb dat voor de mijne ook betaald. Biedt wel veel meer in mogelijkheden dan de 700.. 4 osc's per stem en natuurlijk 8 filters ipv 1..

Kwam onlangs wel een HT als een free-ware plug tegen... lukt me hier niet om em aan de praat te krijgen maar ik zal wel iets fout doen... http://www.delamancha.co.uk/plastique.htm

Heb zelf ook een HT-6000 gehad, althans de witte uitvoering van Hohner.
Precies het zelfde apparaat in witte uitvoering (hoewel het schijnt dat de presets wat verschillen)

Ondanks het wat brave filter zijn er mooie klanken uit te halen met name door de digitale golfvormen.
Wat ik ook jammer vind is dat ze geen LFO op het filter hebben, alleen op de oscillatoren (wat dan wel weer mooie BOC achtige klanken kan opleveren)
en de 6000 heeft een soort van ringmodulatie niet te vergeten.

Best veel bass in die HT700, dat zit niet echt in de HT3000 die ik heb geloof ik. Leuke tracks, synth klinkt goed idd!

Oke nice dan zal ik toch even kijken, de volgende keer de HT3000 als bass gebruiken :) Bedankt!

Erg smaakvol gedaan en een treffend voorbeeld van de HT-sound: buzzy, subtiel filter en dynamische golfvormen ! Mooi bewijs dat je niet per se dure spullen hoeft te hebben maar dat het erom gaat dat je je synths maximaal benut. Bij de HT gaat dat wat mij betreft niet om de 'punch' want die heeft ie niet, maar om die merkwaardig ijlige, fijnzinnig evolverende padjes.

Erg smaakvol gedaan en een treffend voorbeeld van de HT-sound: buzzy, subtiel filter en dynamische golfvormen ! Mooi bewijs dat je niet per se dure spullen hoeft te hebben maar dat het erom gaat dat je je synths maximaal benut. Bij de HT gaat dat wat mij betreft niet om de 'punch' want die heeft ie niet, maar om die merkwaardig ijlige, fijnzinnig evolverende padjes.

Bedankt voor je compliment

inderdaad een leuk, zij het beperkt synthje met een karaktervolle sound.
de prijzen lijken wat te fluctueren er staat nu een HT-3000 op MP voor 150 euro!

http://muziek.marktplaats.nl/synthe...yU/gz+V8/+Dn54MB9fX//A/TR0ww=&fta_ind=18&fs=1

Mijns inziens een belachelijke prijs 50-70 euro lijkt me zat
Hij verwijst in z'n advertentie ook nog eens naar mijn filmpje op youtube:P

ja, sommige mensen kunnen van een pak melk nog een monstersynthesizer maken.
Speelgoedjes met een 808 bass er in, olé! En ga zo maar door.

Back