Oberheim Matrix 12

Deze staat al heel lang te koop...of tenminste niet de eerste keer dat ie er op staat.

vreemd, maar die prijs is toch wel normaal dacht ik?

vreemd, maar die prijs is toch wel normaal dacht ik?

Tja wat is normaal..ik denk dat veel mensen 2800eu toch veel geld vinden. Mischien is ie het waard maar 2800eu blijft een flink bedrag. Plus deze heeft wat mini issues en vaak willen mensen voor deze bedragen probleemloze spullen.

alleen schroefjes missen dacht ik?

ik zou hem dan kopen om de Technotronic - Pump Up The Jam bas te spelen :D

Dikke afgescheurde sticker op de achterkant, ontbrekende schroeven, gare volume potmeter. Ok toegegeven het zijn geen onoverkomelijke problemen maar top prijzen verlangen top spullen..

Het kan ook een indicatie zijn over de manier waarop een synth is gebruikt.

ik zou hem best wel kopen,
ware het niet dat als er wat aan mankeert, je er op leegloopt ;{

Dikke afgescheurde sticker op de achterkant, ontbrekende schroeven, gare volume potmeter. Ok toegegeven het zijn geen onoverkomelijke problemen maar top prijzen verlangen top spullen..

Het kan ook een indicatie zijn over de manier waarop een synth is gebruikt.

Dat die sticker er niet ff afgehaald is door die verkoper, snap ik niet. Weet niet wat voor rubber pootjes aan de onderkant zitten. Als het van die dingen zijn met in het midden een schroef. Dan neem je een oude cassette deck oid en zet die pootjes van het eene apparaat op de andere. alleen die schroeven aan de zijkant is minder relax. Dat zal wel een raar model schroefdraad zijn.

Die bak staat al lang te koop. als die ff nieuwe foto's fixt dan valt dat niet zo op.

volume knop is gewoon vintage, hoort er bij.

Dat die sticker er niet ff afgehaald is door die verkoper, snap ik niet. Weet niet wat voor rubber pootjes aan de onderkant zitten. Als het van die dingen zijn met in het midden een schroef. Dan neem je een oude cassette deck oid en zet die pootjes van het eene apparaat op de andere. alleen die schroeven aan de zijkant is minder relax. Dat zal wel een raar model schroefdraad zijn.

Die bak staat al lang te koop. als die ff nieuwe foto's fixt dan valt dat niet zo op.

volume knop is gewoon vintage, hoort er bij.

De verkoper is niet heel erg soepel..zal er ook wel mee van doen hebben.

Deze prijs is niet hoog, paar zwarte 8/32 kruiskoppen scoren en wat ringen....ook zo te koop, als het echt alleen resten zijn van een oude sticker dan is dat ook wel op te lossen met wat wasbenzine en misschien een föhn, de rubbervoet die mist ben ik nog niet tegengekomen in een winkel, zitten ook onder een OB-Xa en OB-8, ik zelf zou de resterende 3 orginele verwijderen en 4 compleet andere monteren.

Toetsenboard is rommel, kan eigenlijk echt niet in zo'n synth, sommige hebben geen aftertouch, voedingen hebben het zwaar, kunnen flink herrie gaan maken, vooral in de zomer wordt een M12 heel erg warm.
In de mijne heb ik twee (nwe) trafo's zitten om dat op te vangen.
De dials kunnen ook overspringen door slijtage....en dat is heel irritant.
Maar goed als alles goed werkt bij deze dan heb je voor relatief weinig geld een van de meest geweldige analoge synths ooit gemaakt met mega veel filtertypen.....Jupiter 8 is een Dafje 33 hiermee vergeleken.

Laatst gewijzigd:
De verkoper is niet heel erg soepel..zal er ook wel mee van doen hebben.

Ze zeggen dat ze in Friesland iets stugger zijn. Ben er laats even geweest en vond het op zich wel mee vallen. Ze praten er wel een hele andere en als je uit de randstad komt dan vinden ze je toch apart.

Vind z,n M12 mooi om te zien. Door al boven genoemde reden staat die zo lang te koop.

Deze prijs is niet hoog, paar zwarte 8/32 kruiskoppen scoren en wat ringen....ook zo te koop, als het echt alleen resten zijn van een oude sticker dan is dat ook wel op te lossen met wat wasbenzine en misschien een föhn, de rubbervoet die mist ben ik nog niet tegengekomen in een winkel, zitten ook onder een OB-Xa en OB-8, ik zelf zou de resterende 3 orginele verwijderen en 4 compleet andere monteren.

Toetsenboard is rommel, kan eigenlijk echt niet in zo'n synth, sommige hebben geen aftertouch, voedingen hebben het zwaar, kunnen flink herrie gaan maken, vooral in de zomer wordt een M12 heel erg warm.
In de mijne heb ik twee (nwe) trafo's zitten om dat op te vangen.
De dials kunnen ook overspringen door slijtage....en dat is heel irritant.
Maar goed als alles goed werkt bij deze dan heb je voor relatief weinig geld een van de meest geweldige analoge synths ooit gemaakt met mega veel filtertypen.....Jupiter 8 is een Dafje 33 hiermee vergeleken.

dus wat je eigenlijk zegt is als je niet handig en technisch bent moet je hem niet kopen?

tis dat de belastingen er aan komen en ik mijn geld echt voor iets anders moet reserveren. Maar deze staat toch al een tijdje op mijn verlanglijst.

Waar dan!
Wil ik er ook wel één.
Citaat Wiseguy : Jupiter 8 is een Dafje 33 vergeleken met een Matrix 12.
Een dafje 33 is wel behoorlijk zeldzaam en je valt er tegenwoordig net zo veel mee op als met een Ferrari.

Laatst gewijzigd:
dus wat je eigenlijk zegt is als je niet handig en technisch bent moet je hem niet kopen?

Als ie technisch in orde is heb je voor dit geld een goede deal, als ik bv kijk wat voor een Jupiter 8 betaald wordt lijkt het me logisch dat deze uiteindelijk ook zullen volgen.

Citaat Wiseguy : Jupiter 8 is een Dafje 33 vergeleken met een Matrix 12.
Een dafje 33 is wel behoorlijkzeldzaam en je valt er tegenwoordig net zo veel mee op als met een Ferrari.

Opvallen is ook niet alles....een Dafje vind ik niet echt geweldig iig.

Back