Oberheim Matrix 12

een matrix 12 heeft toch veel meer mogelijkheden en is toch zeldzamer?
waarom is een jupiter 8 dan zelfs nog duurder?

Omdat blijkbaar genoeg gekken er zulke abnormale prijzen voor willen betalen.
Hoe kom je er trouwens bij dat een Matrix 12 zeldzamer is!

Laatst gewijzigd:
ooh is dat niet zo?

dat dacht ik, je ziet ze een stuk minder dan een jupiter 8

Citaat Bass : je ziet ze een stuk minder dan een jupiter .
Denk dat er toch minstens net zo veel (zo niet meer) zijn vervaardigd als de Jup-eight.
Waarom ze niet zo vaak te koop worden aangeboden is voor mij ook een vraag!

JP8 is beperkter maar klinkt beter 8~, deze mening deel ik met vele en is ook aan de prijs te zien.

Dat sluit niet uit dat deze beide bakken overpriced zijn,

Alle analoge synths uit die tijd hebben issues, als die er niet zijn zullen ze vlug komen.
Onderhoudsvrij zijn ze niet. :geslaagd:... Hoort er bij.

denk dat vele mensen er maar op los schrijven zonder enige gehoord te hebben.

de jp-8 is belange niet zo vet klinkend als de m12 , die toch een matrix digitaal programmatie heeft en veel klankgewijs kan gaan programmeren.

de prijzen zijn ""overrated "" veeeeeeel te duur !

het grote nadeel aan de m12 is dat er zzoooooveellll chips inzitten , en dat er veel problemen mee zijn ondangs zijn digitale staptuning.

ik zou mijn centen gewoon investeren in een goeie synth zoals de access virus of zoiets , ik spreek uit ervaring !!!!

Nee hoor Vic, dat is toch de Synthex, maar daar zitten ook al weer zo veeeeeeeeeeel chips in en die is ook al ''overrated'' en daarbij ook al zooooooooo duur.
Het blijkt wel dat we er allemaal anders over denken en zo onze voorkeur hebben en daar is ook helemaal niets mis mee, als we allemaal voor een bepaalde synth gingen dat werd die al helemaal onbetaalbaar :eureka:
Bijna alle analoge polysynths hebben wel issues en alles gaat inderdaad wel een keer kapot, niets en niemand heeft het eeuwig leven, behalve JEZUS dan :engel:
Wacht gewoon tot dat ik de staatsloterij een keer win, koop ik gewoon de CS-80/JP-8/Synthex/Matrix-12/OBX/Prophet5 (rev-2)/Syrinx/MemoryMoog/Synthacon/SH-5/VCS-3/Systeem-700/Arp-2500 en 2600 etc.
En begin dan maar eindelijk een synthmuseum.

Memmorymoog klikt nog beter :duivels:

Wat is dat een Memmorymoog 8o) ?

Ik verkies mijn M12 boven mijn LAMM, maar het is idd altijd persoonlijk, ik vind Oberheim een geweldig merk......heel veel moois hebben die gemaakt..........en weer.

Citaat Wiseguy : ik vind Oberheim een geweldig merk......heel veel moois hebben die gemaakt..........en weer.
Heb ik iets gemist?
Ben zeker weer teveel met de vrouwtjes bezig geweest :P

jp8 is 8 stemmig bespeelbaar, voor mensen die toetsen spelen toch wel een pre

Heb ik iets gemist?
Ben zeker weer teveel met de vrouwtjes bezig geweest :P

lachen+colourbox.jpg

De synthex kan ik niet over meepraten maar daar hoor je ook veel goeds over.

Het komt allemaal op het zelfde neer als we eerlijk zijn.

Ze klinken allemaal zeer goed, ze zijn het hebben waard ongeacht ze duur zijn. 8)

En wat is duur als je kijkt naar de uren plezier je er aan beleeft over de jaren heen.

Enkele uurtjes biljarten in de kroeg per week, biertje erbij.....op een paar jaar heb je er zo een M12 verzopen :D:biertje::biertje::biertje:

volgens mij 6 ( X2 )
jp heeft 8 (X2 )
je merkt het verschil m.n. als je met links en rechts tegelijk wilt spelen, bij akkoorden en zo . bij minder dan 6 blijft het steeds nadenken over welke vingers je moet weglaten . meer dan 4 vingers tegelijk per hand induwen gebeurd bijna nooit, derhalve: 8 stemmig is redelijk natuurlijk speelbaar . 6 stemmig was een soort tussenoplossing om de prijs beheersbaar te houden.
voor mensen die niet kunnen spelen of dat niet willen , of die maar 1 hand tegelijk gebruiken of alles met midi doen kan 6 stemmig ruim voldoende zijn.

misschien eens een paar vingers erbij proberen. :eureka:
gaat een wereld voor je open !

Back