logic probleem!

sebb1

Ingeburgerd
Hallo ik ben al een tijdje bezig met logic pro 9, maar ik zit met een groot probleem.
Ik heb een paar virtual instruments gebruikt en ingespeeld en ook met mijn mpc 1000 een drumtrack gemaakt en die in me sequencer geladen,
ik heb alles gemixt en nu wou ik hem bouncen als 1 track.
Maar ik hoor mijn drums niet eens nadat ik het arrangement heb gebounced, ik hoor alleen de virtual instruments en soms nog weleens een piano die ik heb ingespeeld, maar mijn drumtrack pakt hij niet mee met het bouncen, met verschillende tracks geprobeerd!

Wat ik ook vaag vind, (gebruik een edirol ua 101 en een macbook), dat als ik mijn project heb gesaved en mijn edirol ontkoppel van mijn macbook en ik hem gewoon wil afspelen via mijn hifi boksen dat hij alleen maar de virtual instruments afspeelt en af en toe een piano partij die ik heb ingespeeld, maar de drums echt nooit.!

Wie kan mij helpen, ik moet voor 1 april mijn stukken inleveren op het popacademie dus hopen dat iemand mij voor die tijd kan helpen

Bedankt alvast!

de drums hoor ik wel in de seq, maar nadat ik alles heb gebounced tot bijv een .wav bestand vallen die drums weg

De drums komen ook uit je MPC en niet uit je compu. Tenzij je de drums als audio in logic hebt opgenomen. De MPC is midi gestuurd en dat is geen audio maar alleen data.

Even in de wereld van midi en routings duiken en dan begrijp je het wel

nee dat is het probleem niet, ik heb alles er al in geladen, dus ik kan bewijs van spreken mijn mpc uitzetten en dan speelt hij het gewoon af via mijn sequencer, ik zie gewoon de wave vormen etc in mijn sporen,
maar hij neemt de drums gewoon niet mee in het bounce proces

Moet je nog steeds de output opnemen :) Ga er van uit als ik het zo lees dat hij nu het MIDI spoor opneemt en je dus een ander signaal/klank hoort.... nogmaal even Dubcreator herhalen mbt het in de wereld duiken van MIDI en routings :)

Inderdaad, de MPC moet er als audiotrack in komen te staan, en niet (meer) als miditrack.

Ja goed als de MPC als audio track staat en niet als midi dan moet die de drums meenemen.
of er staat iets aangevinkt dat logic dit niet moet doen .
Wat je ook kunt doen is een extra audio spoor aanmaken ( stereo ) dan de master out naar deze track
route en het geheel opnemen.

de drumtrack van mijn mpc is al een audio spoor in logic! Het zou dus een routing probleem moeten zijn, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen om dat routing proces in werking te stellen. Met cubase kon ik dat wel doen, logic is in dat opzicht nog een beetje nieuw voor mij!

in je mixer kan je direct zien of je drumtrack naar de main outputs is geroute (direct boven de fader volgens mij). Maar als je de drums hoort als je mpc uit staat zal dit wel in orde zijn.

jup ik heb al mijn sporen gerout naar de main out, thanks voor jullie reacties het is gelukt!

Back