fl studio sidechain

Mr unkown

Nieuwkomer
Ik weet niet of er iemand ervaring heeft met het sidechainen in fl studio?

Maar ik heb een probleem ik zou meerdere kanalen willen sidechainen. Ik gebruik peak controller op mijn kick kanaal. Daarna link ik een kanaal die ik wil sidechainen aan de controller. Maar dan wil ik nog een kanaal sidechainen op de zelfde controller gaat niet dus maak ik een copy van de kick kanaal en zet ik daar opnieuw een peak controller op maar dan staat deze op mute en dan link ik die 2de kanaal op deze controller maar de sidechain werkt niet. ik hoop da jullie het een beetje begrijpen ?

Groeten sam

ik snap wel wat je bedoeld en ik snap ook dat het lastig uitleggen is. Advies is om even sidechain flstudio in youtube in te toetsen, dan krijg je een aantal erg duidelijke links te zien met opnames van het scherm...makkelijkere uitleg kan je haast niet krijgen ;)

Sidechainen op de zelfde controller kan prima, alleen even "Remove conflicts' (tijdens het linken) uitvinken. Anders haalt ie je andere link inderdaad weg

Je kunt (als je FL 8/9 hebt) de Fruity Love Philter pakken en daar in 1 van de gate-presets zelf een Sidechain "effect" maken. Dan zou je eventueel 'save preset' kunnen doen. Vervolgens die love Philter openen op ieder FX kanaal dat jij wil sidechainen, en die preset openen :) ben je ook klaar! (Check bijlagen, heb een slordige tutorial voor je gemaakt)

nog een optie is, met de 'Gross Beat' ! daar zit standaart een preset 'sidechain' in!
beetje aanpassen en klaar ben je :)

Groet,
PatrickJeanz

Attachments

• FruitySidechain1.jpg
    FruitySidechain1.jpg
    66,2 KB · Bekeken: 84
  • FruitySidechain2.jpg
    FruitySidechain2.jpg
    60,1 KB · Bekeken: 87
  • FruitySidechain3.jpg
    FruitySidechain3.jpg
    61,8 KB · Bekeken: 82
  • FruitySidechain4.jpg
    FruitySidechain4.jpg
    62,1 KB · Bekeken: 87
Voor sidechain compressie kun je tegenwoordig ook de FL Limiter gebruiken. Moet je even een kanaal naar een ander kanaal routen en dan kun je in de FL limiter bij de compressor stand de sidechain channel op 1 zetten en dan heb je het ook al voor elkaar.

Back