Korg Monotribe

Zeker vet apparaat maar weet niet of het meerwaarde heeft om zo een aan te schaffen als je al een gehackte (met midi geintegreerde) monotron hebt.

De manier waarop hij de synth sequences invoert is wel leuk voor live...............

Sorry, ik zie het niet: dit is toch allesbehalve bruikbaar? Ik ben het er mee eens dat beperkingen inspirerend kunnen werken maar de beperkingen van dit apparaat inspireren me hoegenaamd niet. 8 steps, geen pattern memory of chaining voor zover ik kan zien, geen key transpose. Daar kan je al nauwelijks acid mee gaan maken, laat staan een leuke arpeggiated electro bassline.

Tragisch is vooral dat het synth gedeelte op zich helemaal niet slecht klinkt, ze hebben het gewoon een onbruikbare interface gegeven.

Memory vind ik niet echt nodig en heb ik mss zelfs liever niet, maar een 16-step sequencer zou dit bakje wel direct veel bruikbaarder maken. Nu word je weer wat meer aangepord om hem te modden en via een andere sequencer te besturen, wat spijtig is.

Alles bij mekaar denk ik toch dat hier heel wat plezier uit te halen valt. Alleen nog even afwachten wat de richtprijs zal worden.

Sorry, ik zie het niet: dit is toch allesbehalve bruikbaar? Ik ben het er mee eens dat beperkingen inspirerend kunnen werken maar de beperkingen van dit apparaat inspireren me hoegenaamd niet. 8 steps, geen pattern memory of chaining voor zover ik kan zien, geen key transpose. Daar kan je al nauwelijks acid mee gaan maken, laat staan een leuke arpeggiated electro bassline.

Tragisch is vooral dat het synth gedeelte op zich helemaal niet slecht klinkt, ze hebben het gewoon een onbruikbare interface gegeven.

persoonlijk vind ik het grootste gemis een tweede vco. maar al met al vind ik het een tof apparaatje (mits de prijs is wat je zou verwachten). ik ga 'm zelf niet kopen.
't is duidelijk meer een punk, noise synth dan een warme lush sound. maar daar gaan ze ook voor, past de vormgeving ook bij.

het doet me heel veel denken aan wat een klein onafhankelijk, boutique synth bedrijf zou maken.

leuk dat ze het met analoog proberen, valt alleen maar te prijzen. afhankelijk van de prijs ook een leuk hebbedingetje,

Hopelijk kunnen ze hiervan een variant maken in de microkorg/microsamples reeks. met 2,5 of 3 octaven minitoetsen en meer draaiknoppen en schuiven en midi. als een moderne ms10 zeg maar.

Voor 200€ koop ik mss liever een extra JX-3P:
* 2x DCO
* Een echt klavier
* 128 step polyphonic sequencer
* Midi + clock sync

cons: past niet in je rugzak.

Ik weet het: appelen en peren, maar toch... 8)

Back