Korg Monotribe

Zoals eerder gezegd. Ik ben benieuwd...
Geen idee hoe ze dat zonder extra hardware gaan klaarspelen. Ik kan me nog voorstellen dat er mogelijkheden zijn via de Sync In- en Output (aangezien hier al data doorheen kan) maar dat zou betekenen dat je niet tegelijk kan Syncen.

We gaan het zien.

Ja dat gaat denk ik wel de sync in- en output worden, die accepteert een heleboel vormen van data zolang de processor er maar op geprogrammeerd is. Maar dan zou CV/Gate wel ineen gevouwen moeten worden tot iets proprietairs.

Ik gok dat het een beetje zo gaat worden zoals bij een MC-202, CV/Gate die eerst door een microprocessor omgezet wordt naar digitaal en daarna weer terug omgezet wordt naar CV/Gate. Er is maar een input geschikt en dat is de trigger input en die is digitaal.

Wellicht dat het ook mogelijk zou kunnen worden om CV/Gate uit te sturen, dat zou op precies de zelfde manier moeten kunnen.

Ontworpen door hetzelfde team? Eh, de MS-20 is van 1978, 35 jaar geleden dus. Gaan ze in Japan niet met pensioen? Of bedoelen ze dat er niks veranderd is aan het ontwerp?

hahaah dat geloofk ooknie helemaal zal wel zelfde desing zijn ..had liever een psserie ..met mini jacks gezien

ik zie dat de meeste winkels een monotribe aan bieden met versie twee chip ..misk iets wat is dat meer dan versie een ?
Niets, behalve dat je de update niet meer zelf hoeft uit te voeren, neem ik aan.

Ik denk dat ze na de eerste batches met v1 gewoon nieuwe batches gemaakt hebben die direct v2 vanaf de fabriek geinstalleerd hebben want ik denk niet dat die muziekwinkels dozen gaan opentrekken en het met de hand gaan doen. Ik geloof er ook geen donder van dat ze de hardware gewijzigd hebben verder dat zou toch wel iemand moeten zijn opgevallen die regelmatig dat soort dingen open trekt om te modden.

Ik heb nog geen handleiding kunnen vinden voor de King Korg of een update voor de MonoTribe. Voor mij blijft die "speciale kabel" nog een groot mysterie :erm:

volgens mij gaat het hooguit om een sync signaal omdat de Monotribe nu eenmaal geen CV ingang heeft.

Bevestiging van Korg: het gaat enkel om sync van de Kingkorg naar de Monotribe, dus geen CV.

da's jammer

eerst m'n veergalm terughalen van de revisie denk ik.

en de 8000ste post halen

@pwm:bedankt alvast voor de felicitatie !

Laatst gewijzigd:
Ik zie het ook niet gebeuren dat er opeens een CV Input mogelijk is via een "speciaal" kabeltje...

;-]
indeed ..maard e monotribe is dus meestal served met v2 chip

[aiaiawatistverschil;-]
:D:z

Wo
eerst m'n veergalm terughalen van de revisie denk ik.

en de 8000ste post halen

@pwm:bedankt alvast voor de felicitatie !

leren ze jullie daarniet telluh ofsoow skorum;-]
:Z
8ooo durf niet te kijke

BETERRR;-]

Laatst gewijzigd:
ziter serieus over te denken ..heb egt teveel kitjes gezien met midi in/ out voor de monotron dan wordt ineens heel leuk
kost...no-drol ;klinktniet egt!
:okdan:
lotsa fun ..weerwel;-]

Back