[Simmons] Simmons SDC-200

JohnnyBusca

rocket scientist
SDC200AMP.gif

Weet iemand hier iets meer over. Het schijnt een drum versterker te zijn uit de eerdere dagen van simmons. Senso? Help me...

Hij stond dus te koop op Ebay. Hij is voor 40 euro verkocht.

Dit was er wel eentje zonder 'box' er onder. Ik vind de foto van de achterkant zo vreemd. Allemaal in of uitgangen voor een kick, snare, tom 1-3, hihat en drie cymbals. Het lijkt een soort van drum versterker. Maar aan de voorkant heb je ook weer functies...

Voorkant:
i-1_B_L.JPG

Achterkant:
i-2_B_L.JPG

was het niet de bedoeling dat je de trigger pads op een sds 5 aansluit en de sds5 weer op dit ding? Met dit ding kon je d8 ik zelfs wat effecten toepassen. Phil Collins had dit ding gebruikt in zijn 80ies jaren bij genesis. Hadden we op het genesis forum ooit eens thread over maar kan em niet vinden (tja yabb is niet geweldig als het gaat om dingen terug vinden :S ).

en had bill bruford deze ook niet gebruikt? Hij was toch de simmons freak...

Als je goed kijkt staat er ook op dat ding drum amp. percussion.

Origineel geplaatst door marcuuu
Als je goed kijkt staat er ook op dat ding drum amp. percussion.
En wat betekend dat?

Hij maakt drum, percussion en versterkt?
Hij versterkt drums en maakt percussie?
Hij versterkt percussie drums?
Hij versterkt amper precussie en drumt?

Ik heb mijn almachtige Simmons boek effe niet thuis maar zover ik weet is het niets meer of minder dan gewoon een speaker met ingebouwde versterker. Wellicht dat de EQ per kanaal is afgestemd op het soort klank wat je er doorheen duwt (bass, snare etc.)

Dit staat er dan Drum connection amplifier 200 W powerd for electronic percussion.

ff voor de duidelijkheid de plaatjes uploaden.. Die van ebay zijn weg..

Attachments

• simmons-sdc200-1-small.jpg
    simmons-sdc200-1-small.jpg
    16,9 KB · Bekeken: 124
en nog eentje!

Attachments

• simmons-sdc200-2-small.jpg
    simmons-sdc200-2-small.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 110
Back